رویکرد اقتصاد مقاومتی در ششمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی گفت: «ششمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با رویکرد اقتصاد مقاومتی امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در موزه ملی آغاز می‌شود.»

روح‌الله حسین‌زاده امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: «معاونت صنایع‌دستی می‌تواند به عنوان مویرگی‌ترین فرآیند کسب و کار در حوزه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقش ایفا کند.» 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی افزود: «جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر مجال تجلی جلوه درهم‌تنیده فرهنگ و پیشه بوده و زمینه‌ای است برای به نمایش درآمدن نگاه هنرمندانه و مهارت افرادی که "ساخت" را مشغله خود کرده‌اند و با خلق آثار این روایت را برای دیگران بازگو می‌کنند.»

او تصریح کرد: «صنایع‌دستی باید تا منازل مردم برود و بر روی میز آن‌ها قرار بگیرد، همچنین در ادارات، ساختمان‌ها و صنوف مختلف نیز به‌کار برده شود. در حقیقت صنایع‌دستی باید نه به‌عنوان پیوست بلکه به‌عنوان جزئی از صنعت به حساب بیاید و این یکی از ارزش افزوده‌های صنایع‌دستی است.» 

حسین‌زاده بیان کرد: «شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به‌عنوان بازوی اجرایی معاونت صنایع‌دستی کار جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را انجام می‌دهد.» 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از ارسال بیش از ۳۵۰ اثر فاخر صنایع‌دستی به ششمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر خبر داد و افزود: «این آثار فاخر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و حدود ۱۷۰ اثر منتخب برای نمایش در جشنواره انتخاب شده است.» 

او ادامه داد: «در این جشنواره به شش هنرمند برگزیده نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع‌دستی و به شش هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار اعطا می‌شود. در این دوره همچنین از ۱۴ فرزند ادامه‌دهنده راه پدران و مادران هنرمند و فعال در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در قالب رویش دوباره سرو تجلیل می‌شوند.» 

حسین‌زاده گفت: «صنایع‌دستی ایران فاخر و در دنیا بی‌نظیر است. به دنبال این هستیم تا صنایع‌دستی در خانواده‌ها ادامه پیدا کند و به نسل‌های آینده منتقل شود. باید بر روی موضوعات بازآموزی، تجاری‌سازی و بروزرسانی صنایع‌دستی کار کنیم، این موضوعات می‌تواند در خانواده‌ها به وجود آید.» 

معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان متولی برگزاری و شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به‌عنوان بازوی اجرایی وزارتخانه مجری برگزاری ششمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر است. 

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۵ امروز ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ و مراسم اختتامیه آن ۲۴ بهمن است. ساعات بازدید از نمایشگاه آثار منتخب در موزه ملی ایران ساعت ۱۰ تا ۱۶ است.

انتهای پیام/

کد خبر 14001119640738

برچسب‌ها