اوحدی: مهندس ضرغامی بنیان‌گذار تحول تفویض اختیار در وزارتخانه و دولت است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در همایش تفویض اختیار به مدیران استانی، مهندس ضرغامی را بنیان‌گذار تحول تفویض اختیار در وزارتخانه و دولت دانست.

به گزارش میراث‌آریا، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در همایش «تفویض اختیار به مدیران استانی» که صبح امروز یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در سالن آمفی‌تئاتر وزارتخانه با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونان و مدیران کل استانی و ستادی برگزار شد، بیان کرد: «در جلساتی که از طریق وبینار با معاونان استان‌ها برگزار شد، درباره انضباط مالی موضوعاتی را مطرح کردیم.» 

او درباره سه موضوع رونمایی از سامانه «نیروی انسانی و مدیران فردا» بودجه و اعتبارات و تبصره ۱۸ سخنانی را مطرح کرد. 

اوحدی تصریح کرد: «این همایش نشان می‌دهد نگاه مهندس ضرغامی به موضوع تفویض اختیار جدی است و این تحول را امروز شاهدیم.» 

معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: «بعد از رهنمودهای مهندس ضرغامی که درباره این سامانه داشتند باید موضوع عدالت در حوزه منابع انسانی که سرمایه وزارتخانه است توجه جدی کنیم. عدالت در توزیع مسئولیت‌ها مهم است، نگاه این سامانه، عدالت در توزیع و استفاده از ظرفیت‌های منابع انسانی است.» 

او ادامه داد: «مهندس ضرغامی بنیان‌گذار تحول تفویض اختیار در وزارتخانه و دولت هستند. این سامانه را باید جدی بگیریم و نگاه بر این است که نظام شایسته‌سالاری با راه‌اندازی آن اتفاق بیافتد.» 

اوحدی اظهار کرد: «سامانه «نیروی انسانی و مدیران فردا» ظرفیت را برای کمیته انتصابات فراهم می‌کند. ما اولین وزارتخانه‌ای هستیم که برای این سامانه در سطح کشور اقدام کردیم و این سامانه فرصتی برای بروز استعدادها خواهد بود. »

معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: «مهندس ضرغامی بر اساس دستوری که دادند و ابلاغ نیز شده است، جذب هر نوع نیرو با هر عنوانی ممنوع است، باید از سرمایه‌های نیروی انسانی وزارتخانه استفاده کنیم.» 

او افزود: «با همت و توانمندی‌هایی که در وزارتخانه داریم، شاهد اتفاقات خوبی بودیم به طوری‌که در شش ماهه اول سال‌جاری ۳۵درصد از اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ را جذب کردیم و الان نیز صددرصد تخصیص تملک دارایی جذب شده است.» 

اوحدی بیان کرد: «۲۲۰ میلیارد تومان میزان اعتبار سفرهای استانی است که رئیس جمهوری در سفرهای استانی تصویب کردند و این مبلغ در حساب وزارتخانه است. باید برای جذب این اعتبارات تا پایان هفته طرح بدهیم و اعتبارات را میان استان‌ها توزیع کنیم.» 

معاون توسعه مدیریت و منابع عنوان کرد: «اعتبار خوبی گرفتیم و قرار است این اعتبارات را به استان‌ها از محل سر فصل ۲ اعتبارات توزیع کنیم. امروز ارتباط منسجمی با سازمان برنامه بودجه و سازمان خزانه‌داری کشور داریم.» 

او درباره تخصیص اعتبار بودجه به سفرهای نوروزی گفت: «در رابطه با سفرهای نوروزی و نوروزگاه‌ها بودجه اختصاص دادیم.» 

اوحدی تصریح کرد: «۹۱ درصد از منابع تبصره ۱۸ را وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جذب کرده است، ما با شش بانک برای ارائه تسهیلات قرارداد بستیم و این منابع در بانک‌ها توزیع شده است. در تبصره ۱۸ یک برابر را وزارتخانه می‌دهد و ۱.۵ برابر را بانک عامل می‌آورد. یکی از اولویت‌های جدی ما بحث تبصره ۱۸ است که تا پایان سال باید انجام دهیم.» 

او ادامه داد: «تا امروز هشت استان هنوز کاربران خود را در سامانه اسمارت در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی معرفی نکردند تا به بانک‌ها وصل شوند. ۱۶۶۰ طرح در استان‌ها در حوزه صنایع‌دستی مطرح شده که ۲۵۰ طرح آن به بانک‌ها ارسال شده است. در حوزه گردشگری نیز ۱۶۵۰ طرح در سامانه ثبت شده است که ۲۱۰ طرح به بانک‌های عامل ارسال شده است.» 

معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: «صندوق توسعه ملی ۲هزار میلیارد تومان تخصیص داده است که قرار است ۴هزار میلیارد تومان از آن را بانک‌ها آورده بیاورند و هفته آینده تفاهم‌نامه آن امضا میَشود. در مجموع ۶هزار میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی گرفتیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001124640951

برچسب‌ها