رزن شهر چشمه‌های آب معدنی و زادگاه عبید زاکانی

استان همدان

رزن در شمالی‌ترین نقطه استان همدان واقع شده‌است و هوای آن نسبتاً سردتر از سایر نقاط استان است و در تابستان‌ها از آب و هوای معتدلی برخوردار است.

جاذبه‌های تاریخی و گردشگری

امام‌زاده اظهر:برج و آرامگاه، معروف به امامزاده اظهر بن علی واقع در درجزین (درگزین) در فاصلۀ ۵ کیلومتری شرق شهر رزن و به فاصلۀ ۸۵ کیلومتری شمال شرق همدان قرار دارد. بنای امام‌زاده عبارت از برجی استوانه‌ای شکل که ۲۰ متر ارتفاع و ۱۹ ترک دارد. هشت متر از ارتفاع برج را ساختمان و بنای امام‌زاده تشکیل می‌دهد که بقعه گنبداین بنا مخروطی شکل است.

امام‌زاده هود: این امامزاده در ینگی قلعه و در ۳ کیلومتری شرق شهر رزن قرار دارد و از بناهای دوران مغول وقرن هشتم به‌شمار می‌آید. پلان نما دوازده ضلعی و از آجر ساخته شده‌است.

زیستگاه حیات وحش و ارتفاعات بقراطی روستای بابانظر: این منطقه که در سی و پنج کیلومتری شهر رزن واقع شده یکی از زیستگاه‌های موجود پرندگان بومی مانند کبک، تیهو، باقرقره، در دامنه‌ها و حیواناتی مانند قوچ، میش وحشی، گرگ، روباه، شغال، اهو ‍‍‍.خرگوش، احتمالاً کفتار و گورکن می‌باشد. به دلیل وجود بسیاری از داروهای گیاهی-توتیامحدود- در این منطقه که از حیث نوع و تعداد بی بدیل می‌باشند این ناحیه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته و تنوع زیستی و مناظر فوق‌العاده زیبای گردشگری هر ساله در فصل بهار و به‌خصوص در اردیبهشت خیل عظیمی از کوهنوردان، گردشگران، خانواده‌ها و جویندگان داروهای گیاهی را به این منطقه می‌کشاند. قلهٔ اصلی رشته کوه بقراطی ۲۴۶۳ متر ارتفاع دارد.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14001202534367

برچسب‌ها