جشنواره ملی کنجد فرصتی غنی برای برندسازی اردکان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری دومین رویداد ملی کنجد در اردکان خبر داد و آن را مؤثر در برندسازی دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی روز یکشنبه ۸ اسفندماه با بیان اینکه جشنواره کنجد ظرفیتی غنی برای جذب گردشگران بر مبنای معرفی اردکان و استان یزد است، گفت: «یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره اهتمام بخش خصوصی در برگزاری این رویداد ملی است که نشان‌دهنده نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری و اقتصادی استان است.» 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان اینکه فرآورده‌ها و محصولات کنجدی اردکان زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: «محصولات اردکان باکیفیت بسیار بالا به دو صورت صنعتی و سنتی تولید و صادر می‌شوند.» 

او فرآیند تولید فرآورده‌های کنجدی را نکته مهم این جشنواره دانست و اعلام کرد: «این جشنواره جنبه فرهنگی، نقش کنجد و محصولات کنجدی را در زندگی مردم اردکان به‌عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی مهم اردکان مورد توجه قرار داده است.» 

آخوندی بابیان اینکه سابقه برگزاری این جشنواره به سال‌های قبل برمی‌گردد، گفت: «دومین دوره‌ این جشنواره ملّی از تاریخ دهم لغایت سیزدهم اسفند ۱۴۰۰ در اردکان برگزار خواهد شد.» 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با تأکید بر این موضوع که چنین رویدادهایی باید در تقویم رویدادهای میراث فرهنگی ثبت و هرساله برگزار شود، افزود: «چنین رویدادهایی می‌تواند در برندسازی و توسعه بازار محصولات کنجدی مؤثر باشد و در عین‌ حال می‌تواند جاذبه‌های دیگر را نیز معرفی کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001208104384