هدف اصلی آزادسازی سواحل استفاده از امکانات تفریحی عمومی توسط مردم است/ تاسیسات گردشگری در حریم دریا برای استفاده عموم مردم است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز جمعه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ از دهکده صنایع‌دستی رامسر بازدید کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی با حضور در دهکده صنایع‌دستی رامسر از کارگا‌ه‌های سفال، نمدمالی و ... بازدید و با غرفه‌داران گفت‌وگو کرد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره اهداف حضور خود در مازندران و جایگاه استان در حوزه گردشگری گفت: «در سفر اخیر دکتر آیت‌الله رئیسی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در بخش غرب استان، بررسی مشکلات و ظرفیت‌های منطقه به من واگذار شد.»
او ادامه داد: «عمده مسائل این منطقه مربوط به حوزه گردشگری و هم‌راستا با وظایف وزارتخانه‌ ماست. رامسر، تنکابن و عباس‌آباد موقعیت‌های ویژه و کم‌نظیری در طبیعت خدادادی و جاذبه‌های گردشگری دارند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «در این سفر قصد داریم ضمن بررسی پروژه‌ها برای برطرف کردن مشکلات و موانع آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کنیم.»
مهندس ضرغامی افزود: «در استان مازندران بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه‌کاره‌ با کارگاه‌های فعال داریم که در حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تمامی مجموعه‌ها اعم از هتل‌ها، مجتمع گردشگری و ... نیاز داریم، این اعتبار پس از اولویت‌بندی واگذار خواهد شد.»
وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: «از بودجه سفر نیز بخشی به این مسئله اختصاص داده شده و در بخش تسهیلات نیز وضع خوبی داریم. در بخش خصوصی داوطلبان سرمایه‌گذاری در این حوزه، از تبصره ۱۸ که از کارهای خوب مجلس بود می‌توانند استفاده کنند و همچنین تفاهم‌نامه جدیدی که با صندوق توسعه ملی امضا کردیم ۶ هزار میلیارد ریال تحت شرایط خاص برای ساخت و تجهیزات در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود.»
مهندس ضرغامی ادامه داد: «ظرفیت‌های بالای این منطقه مغفول مانده اما واقفیم که از ظرفیت و استعداد بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.»
او اظهار کرد: «از مسائل مهم گردشگری منطقه بحث آزادسازی حریم ۶۰ متر ساحل است، ماموریت ارائه برنامه گردشگری در این زمینه انجام شد و در دولت توضیحات لازم را دادم. برای مازندران طی پروژه‌ای جامع، نقاط مناسب گردشگری استان در نظر گرفته شد. تنها باید هماهنگی لازم بین وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی به دلیل مسئولیت در حوزه منابع طبیعی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شود تا ان‌شاءالله با همکاری این سه دستگاه طی جلسات آتی و آیین‌نامه در دست تنظیم، نقاط مشترک برای جذب سرمایه‌گذار اعلام عمومی شود‌.»
مهندس ضرغامی در ادامه گفت: «البته این‌ منطقه مسائل خاصی هم دارد که به دولت منتقل خواهم کرد، در همین نقطه تاسیسات خوبی برای مردم فراهم است و از نظر من به‌عنوان وزیر حیف است که این تاسیسات نابود شود، چراکه هدف اصلی آزادسازی سواحل دسترسی بیشتر مردم به سواحل و امکانات عمومی است. تلاش می‌کنیم تا در هیئت دولت با ایجاد همفکری لازم جلوی هدررفت سرمایه‌هایی که امروز در خدمت و برای مردم است، گرفته شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001220640676

برچسب‌ها