وضعیت قابل قبول هوای تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۲۱ اسفندماه) با حاکمیت ناپایداری جوی و بارش پراکنده غلظت آلاینده‌ها کاهش می‌یابد و کیفیت هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار می‌گیرد.

به گزارش میراث آریا و براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که کاهش تندی باد در طول امروز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. تا اواخر وقت شنبه به‌تدریج بر تندی باد افزوده می‌شود و کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق قابل انتظار است.

در صبح روز یکشنبه (۲۲ اسفند ماه) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر، تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست. وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

افزایش تندی باد و تقویت ناپایداری جوی تا ساعات پایانی یکشنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

انتهای پیام/

کد خبر 14001221761228

برچسب‌ها