اختصاص ۱.۴ میلیون پوند برای حفاظت از فرهنگ بریتانیا به موزه برایتون

موزه برایتون که در گروه بناهای ثبت ملی بریتانیا قرار دارد و بخشی از رویال پاویون (اقامتگاه سلطنتی) به شمار می‌آید، بیش از ۱.۴ میلیون پوند به عنوان کمک‌هزینه برای حفاظت از فرهنگ بریتانیا دریافت خواهد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، موزه و گالری هنر برایتون یکی از چندین گالری، موزه، کتابخانه و مکان فرهنگی است که از طریق صندوق سرمایه فرهنگی دولت از وزارت فرهنگ و رسانه بریتانیا کمک‌هزینه دریافت می‌کند تا هدف این وزارتخانه را که حفاظت از دارایی‌های فرهنگی و تاریخی برای نسل‌های آینده است، تحقق ببخشد. مسئولان فرهنگی بریتانیا بر این باورند که این اقدامات موجب تقویت رشد اقتصادی از طریق فرهنگ و بهبود دسترسی مردم به هنر می‌شود. 

کمک هزینه یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۶۹ پوندی برای این موزه، که تاریخ ساخت آن به سال ۱۸۰۴ بازمی‌گردد و یکی از اولین موزه‌های رسمی در بریتانیا است، برای ترمیم یک چلچراغ شیشه‌ای متعلق به دوره جرجیانی (Georgian era) اختصاص داده خواهد شد. روند مرمت این چلچراغ در پاییز آغاز می‌شود. 

هدلی سواین، مدیر اجرایی غرفه سلطنتی و موزه‌های بریتانیا، می‌گوید: «موزه برایتون یک ساختمان تاریخی مهم و بخشی از املاک پاویون سلطنتی است. این مسئله برای ما بسیار اهمیت دارد که ساختمان‌هایی با ارزش بالای هنری و تاریخی برای نسل‌های فعلی و آینده نگهداری و مرمت شوند. ما از وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش و شورای هنر انگلستان برای این کمک‌هزینه مهم بسیار سپاسگزاریم. سرمایه‌گذاری به ما این امکان را می‌دهد که تعمیرات فوری و به‌موقع سقف موزه و گالری هنر برایتون را انجام دهیم و با اطمینان برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. همچنین بودجه اضافی توسط شورای شهر برایتون و هوو ارائه خواهد شد و ما عمیقا از آن‌ها سپاسگزاریم.» 

وزیر هنر بریتانیا، لرد پارکینسون، گفت: «فرهنگ بستر جامعه است؛ مردم را دور هم جمع می‌کند، ما را سرگرم و آگاه کرده و کمکمان می‌کند تا گذشته و آینده مشترک خود را درک کنیم. این بودجه جدید برای مؤسسات فرهنگی ارزشمند به آن‌ها کمک خواهد کرد تا به کار بزرگ خود ادامه دهند و برای ارتقاء سطح دسترسی به هنر و فرهنگ تلاش کنند، به گونه‌ای که مردم بدون داشتن دغدغه مسافت از این میراث‌فرهنگی لذت ببرند و همچنان این هنر و تاریخ برای نسل‌های آینده در دسترس قرار داشته باشند.» 

*ترجمه: آناهیتا رشیدی

انتهای پیام/

کد خبر 14001227900923

برچسب‌ها