هیرلند به مرکز تفریحات هیجانی کشور تبدیل می‌شود

مجموعه گردشگری هیرلند در استان اردبیل که با پل معلق شیشه‌ای قوسی شکل در کشور شناخته می‌شود، با افتتاح اولین دوچرخه هوایی کشور یک گام دیگر برای تبدیل به مرکز تفریحات هیجانی ایران نزدیک شد.

مجموعه گردشگری هیرلند یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان اردبیل در سال‌های اخیر به شما می‌رود. این مجموعه که در شهر هیر و در 25 کیلومتری مرکز استان اردبیل قرار گرفته است در ابتدا با احداث اولین پل معلق شیشه‌ای قوسی شکل در کشور مطرح شد. اما هیرلند این روزها به یک مجموعه بزرگ تبدیل شده است که تعداد زیادی از تفریحات هیجانی را در خود جای داده است و در ادامه با تکمیل زیرساخت‌ها می‌تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود. افتتاح اولین دوچرخه هوایی کشور در این مجموعه در روزهای اخیر بهانه‌ای شد تا با مدیرعامل این مجموعه گفت‌وگویی داشته باشیم.

با افتتاح دوچرخه هوایی، به نظر می‌رسد که مجموعه هیرلند در حال تبدیل شدن به مرکز تفریحات هیجانی است؟

مجموعه هیرلند در ابتدا با داشتن یک پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل و بخاطر هیجان انگیز بودن این سازه مورد استقبال مردم قرار گرفت، در ادامه به این نتیجه رسیدیم که این مجموعه را با گسترش سازه‌هایی از این دست به یک مرکز تفریحات هیجانی در استان و کشور تبدیل کنیم و حتی در ادامه به صورت فراملی هم فعالیت کنیم و گردشگران خارجی را نیز به این مجموعه جذب کنیم.

در حال حاضر چه تفریحاتی در این مجموعه وجود دارد؟

این مجموعه در حال حاضر علاوه بر پل معلق شیشه‌ای، تفریحات هیجان انگیزی مثل زیپ‌لاین برای بزرگسالان و کودکان، ادونچر پارک، بک جامپ و اخیرا دوچرخه هوایی را هم در بین سازه‌های خود دارد. دوچرخه هوایی که اخیرا به تفریحات مجموعه هیرلند اضافه شده است در کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی وجود ندارد و بیشتر در کشورهای شرق آسیا رایج است که ما هم سعی کردیم با استفاده از نیروهای متخصص بومی این مورد را در اردبیل و درمجموعه هیرلند برای علاقه‌مندان ایجاد کنیم.

درمورد دوچرخه هوایی توضیح بدهید؟

دوچرخه هوایی در واقع اولین پروژه دانش‌بنیان است که در سالی که به نام «تولید، دانش بنیان و کارآفرین» نامگذاری شده در کشور به بهره‌برداری می‌رسد. با توجه به اینکه منطقه ظرفیت ایجاد این تفریح هیجان انگیز، یعنی دوچرخه هوایی را داشت ما پس از مطالعات و شناخت نقاط قوت و ضعیف این سازه تصمیم گرفتیم به عنوان یک پروژه دانش‌بنیان قسمت اصلی این سازه را با استفاده از متخصصان داخلی تولید کنیم. این سازه به صورت دانش‌بنیان و با مطالعه دقیق، طراحی و اجرا شده است، به صورتی که با وجود ظرافت بالا و هیجان بیشتر، ایمنی بسیار بالایی دارد و برخلاف سازه‌های مشابه که در هنگام وزیدن باد با سرعت حدود 20 کیلومتر غیر قابل استفاده می‌شوند، سازه موجود در مجموعه هیرلند برای وزش باد تا حدود 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت ایمن شده است و از سن 9 سال به بالا همه می‌توانند با خیال راحت از دوچرخه هوایی استفاده کنند. دوچرخه‌های تک نفره، دو نفره و دوچرخه‌های فانتزی مواردی هستند که در مجموعه موجود هستند و می‌توانند روی کابل‌های این سازه فعالیت کنند.

هزینه‌ای که صرف ایجاد دوچرخه هوایی در مجموعه هیرلند شد چقدر است؟

فعلا پنج خط از دوچرخه هوایی در این مجموعه افتتاح شده است و تا عید فطر پنج خط دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد تا 10 خط به صورت کامل در اختیار گردشگران و علاقمندان به تفریحات هیجانی قرار بگیرد. سرمایه‌ای که برای ایجاد دوچرخه هوایی در این مجموعه هزینه شده است تا پایان پروژه به صورت کامل حدود 6 و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.

برای توسعه بیشتر مجموعه هیرلند چه برنامه‌ای دارید؟

قطعا توسعه مجموعه هم مدنظر ما است و هم نیاز است که مجموعه روز به روز کامل‌تر شود تا بتواند با جذب گردشگر و ارائه کامل خدمات به گردشگر در داخل مجموعه ماندگاری مسافر در استان و در مجموعه را افزایش دهد. توسعه مسیر دسترسی به مجموعه، ایجاد واحدهای اقامتی، خدماتی و اضافه کردن تفریحات به مجموعه برای جلب نظر همه مراجعین از جمله مواردی است که در دستور کار ما قرار دارد.

استقبال از مجموعه در تعطیلات عید نوروز از سوی مسافران چگونه بود؟

در نوروز 1401 به علت بارش برف و بوران تا ششم فروردین ماه نتوانستیم از مجموعه بهره‌برداری کنیم اما با بهتر شدن شرایط جوی از هفتم فروردین و در هفته دوم تعطیلات عید نوروز گردشگران زیادی به مجموعه آمدند و نسبت به سال قبل رشد سه برابری را شاهد بودیم، پیش بینی می‌کنیم که در ادامه سال خوبی برای گردشگری و مجموعه هیرلند باشد. مجموعه ما یک مجموعه کامل است که تا کنون بیش از 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه اتفاق افتاده و هموطنان عزیز می‌توانند در تمام ایام سال از این مجموعه استفاده کنند.

وضعیت اشتغال آفرینی در مجموعه چگونه است؟

در حال حاضر 42 نفر به صورت مستقیم در مجموعه مشغول به کار هستند که با تکمیل بهره‌برداری از دوچرخه هوایی در یک ماه آینده تعداد شاغلین مستقیم در مجموعه به 70 نفر می‌رسد. علاوه بر این ما فرصت‌های شغلی دیگری را نیز ایجاد کرده‌ایم، برای مثال 16 باب مغازه در داخل مجموعه اجاره داده شده است و در هر مغازه حداقل دو نفر مشغول به کار هستند و همچنین برای تهیه غذای پرسنل یا تهیه برخی دیگر از نیازهای مجموعه با سپردن آنها به اهالی به دنبال ایجاد اشتغال در منازل هم هستیم.

هیرلند از درآمد این مجموعه به توسعه شهر هیر نیز کمک می‌کند؟

ما از درآمد مجموعه 20 درصد را به شهر هیر اختصاص می‌دهیم تا در توسعه زیرساخت‌های شهری و برای بهبود کیفیت شهروندان هزینه شود. باقی درآمد مجموعه هم تا کنون در خود مجموعه هزینه شده است تا با توجه به پتانسیل بالایی که در منطقه وجود دارد بتوانیم با توسعه مجموعه به گردشگری و اقتصاد استان کمک کنیم.

آینده گردشگری استان اردبیل را چگونه می‌بینید؟

این نکته مشخص است که ظرفیت بالایی در استان اردبیل با توجه به طبیعت و آب و هوا برای گردشگری وجود دارد، باید سرمایه‌گذاران خارج از استان را به حضور در استان و سرمایه‌گذاری در استان دعوت کنیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم، ما در مجموعه هیرلند آماده ارائه مشاوره به همه افرادی هستیم که می‌خواهند در استان سرمایه‌گذاری کنند، با ایجاد مجموعه‌های متعدد گردشگری و توسعه این صنعت در استان، ماندگاری مسافر در استان افزایش خواهد یافت که این موضوع می‌تواند باعث توسعه کل استان و در کنار آن توسعه مجموعه گردشگری هیرلند باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1401011629231

برچسب‌ها