نشست علمی‌تخصصی در قنات تاریخی زارچ یزد برگزار می‌شود

نشست علمی‌تخصصی با موضوع مرمت، احیا و بهره‌برداری بناهای تاریخی در آستانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در قنات تاریخی زارچ یزد برگزار می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و مرمت و احیای بناهای تاریخی، برگزاری نشست‌های علمی‌تخصصی به مناسبت‌های مختلف و با حضور اساتید و پیشکسوتان حوزه در راستای انتقال دانش پیشینیان و انباشت تجربه همچنین ارتقای جایگاه صیانت و حفاظت و احیای ابنیه و میراث تاریخی و فرهنگی کشور از رویکردهای صندوق توسعه و احیا در سال جدید است.

در آستانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و افتتاح دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیا در استان یزد، نشست علمی تخصصی با موضوع مرمت، احیا و بهره‌برداری بناهای تاریخی روز یکشنبه ۲۸ فروردین 1401 ساعت ۱۷ در قنات تاریخی زارچ یزد برگزار می‌شود.

در این نشست علیرضا قلی‌نژاد معاون پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، اولیا، ماندگاری و سمسار یزدی از اساتید دانشگاه و ابراهیم کاظم‌نژند مدیر پایگاه قنات‌های جهانی زارچ و حسن‌آباد، حضور دارند. همچنین اکبر تقی‌زاده، امیررضا فرهبد و سید محسن امامی به‌صورت مجازی سخنرانی خواهند کرد.

این نشست همزمان به صورت مجازی و زنده از طریق پلتفرم شبکه‌های اجتماعی صندوق احیا نیز انعکاس داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010127957888

برچسب‌ها