آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حالی که هوای تهران هم‌اکنون (۷ اردیبهشت) در وضعیت قابل قبول است، با افزایش تردد خودروها و عدم وزش باد موثر در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش میراث آریا و به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۷ اردیبهشت ماه) با افزایش تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. طی روز افزایش تندی باد سبب پراکندگی آلاینده‌ها می‌شود، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل و انتشار گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد وجود دارد.

با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.

کاهش تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۸ اردیبهشت ) همراه با ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد می‌شود. رشد ناپایداری جوی و احتمال رگبار پراکنده در طول روز تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.

با تقویت ناپایداری جوی تا ساعات پایانی پنجشنبه همراه با وزش باد مؤثر، برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010207761442

برچسب‌ها