بندرعباس هم به جمع ایستگاه‌های پروازی سوریه پیوست

با افزایش تقاضای زائران برای تشرف به حرم حضرت زینب سلام الله علیهما، ایستگاه پروازی بندرعباس هم برای اعزام زائران جنوب کشور به جمع ایستگاه‌های پروازی سوریه پیوست.

به گزارش میراث آریا و به نقل از فارس، سفرهای زیارتی به سوریه امسال با توجه به برقراری این سفرها پس از یک دهه، با استقبال زائران مواجه شده است و بسیاری از مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما در ماه‌های اخیر به سوریه مشرف شدند. با توجه به محدودیت پروازها به دمشق، اعزام زائران به سوریه ابتدا فقط از ایستگاه پروازی تهران انجام می‌شد که پس از آن مقرر شد در صورتی که تعداد مشتاقان زیارت حرم عمه سادات در هر استان به اندازه یک پرواز باشد، به استان متقاضی پرواز مستقیم به دمشق اختصاص یابد.

بر همین اساس، سال گذشته با نیازسنجی صورت گرفته برای سفر سوریه در ایام نوروز، ایستگاه‌های پروازی سوریه افزایش یافت و زائران در نوروز امسال از ۶ ایستگاه‌ پروازی تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرمان و تبریز به زیارت سوریه مشرف شدند. البته پس از آن با کاهش تعداد زائران به دلیل ماه مبارک رمضان، ایستگاه‌های پروازی نیز کاهش یافت و بیشتر اعزام‌ها از تهران انجام شد.
با این وجود، اکنون ایستگاه پروازی بندرعباس نیز به جمع ایستگاه‌های پروازی سوریه افزوده شده است و زائران جنوب کشور می‌توانند از طریق ایستگاه پروازی بندرعباس عازم سوریه شوند. این امر در حالی است که پیش از این پرواز مستقیم به دمشق برای مشتاقان زیارت سوریه در جنوب کشور وجود نداشت.

سفر زیارتی به سوریه از اواسط دی‌ماه برقرار شد و طبق تفاهم‌ ایران و سوریه، ۱۰۰ هزار ایرانی در یک سال امکان تشرف به این کشور را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010220761293

برچسب‌ها