واکسن‌های کووید با آغاز پاییز تغییر خواهد کرد؟

تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ در بهار پایین بود اما طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) این اعداد در حال افزایش است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از نیوز، محققان در حال برنامه‌ریزی و بحث در مورد این موضوع هستند که چگونه افزایش دوباره آمار ابتلا بر واکسیناسیون پس از تابستان تاثیر می‌گذارد.

دکتر ویلیام شافنر، استاد بیماری‌های عفونی در دانشگاه واندربیلت ایالات متحده، اظهار کرد: همه‌گیری در حال تبدیل شدن به یک بیماری بومی است؛ به این معنا که با ما زندگی می‌کند و در اطراف ما قرار دارد و همه می‌آموزیم که چگونه با آن مبارزه کنیم.

کارشناسان می‌گویند: واکسن‌های فعلی محافظت قوی در برابر بیماری‌های شدید ناشی از کووید ۱۹ ارائه می‌کنند اما زمانی که ویروس به سویه‌های جدید جهش می‌یابد، ممکن است اثربخشی آن‌ کمی کمتر شود. محققان در حال حاضر روی این مشکل کار می‌کنند.

مشابه واکسن آنفلوآنزا که چهار ظرفیتی است (محافظ در برابر چهار سویه مختلف) دانشمندان در حال کار روی ساخت واکسن کووید ۱۹ هستند که به‌ طور همزمان با چندین سویه مختلف مبارزه می‌کند.

دکتر مونیکا گاندی، مدیر دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، در این خصوص می‌گوید: در حالی‌ که آنتی‌بادی‌ها با گذشت زمان محو می‌شوند، واکسن‌ها ایمنی سلولی را تولید می‌کنند که ماندگاری بسیار بیشتری داشته و از بیماری‌های شدید به شیوه‌ای پایدارتر محافظت می‌کنند.

با این حال واکسیناسیون سالانه ممکن است تجویز شود و برای هدف قرار دادن انواع جدید توصیه شود زیرا ایمنی در طول زمان کاهش می‌یابد. این موضوع به ویژه برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند افراد دارای نقص ایمنی و سالمندان بسیار مهم است.

ژوئن ماه بزرگی است زیرا با نزدیک شدن به فصل‌های پاییز و زمستان تصمیماتی در مورد واجد شرایط بودن برای دوز اضافه واکسن اتخاذ می‌شود. در واقع سازمان غذا و داروی ایالات متحده قبلا جلسه بعدی خود را برای موضوع در مورد آینده واکسن‌های کووید ۱۹ اعلام کرده است.

محققان نه تنها به بررسی واجد شرایط بودن می‌پردازند بلکه به پوشش، ترکیب واکسن و تقویت‌کننده‌ها نیز توجه می‌کنند.

در حال حاضر کسانی که ۵۰ سال به بالا یا دارای شرایط پزشکی خاصی هستند می‌توانند تقویت‌کننده اضافی دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010310761443

برچسب‌ها