رونمایی و معرفی کتاب «قصه‌‌ گل‌های قالی» در موزه کتابخانه نیاوران

به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان و عید قربان، کتاب «قصه گل‌های قالی» در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران رونمایی و معرفی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران این کتاب که متعلق به گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی است و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته، نوشته نادر ابراهیمی و با تصویرسازی نور‌الدین زرین کلک منتشر شده است.

در کتاب قصه گل‌های قالی نویسنده به طرز ماهرانه‌ای نقش قالی را با تار و پود خیال می‌بافد و به معرفی فرش زیبای ایرانی در قالب قصه‌ای کودکانه‌ می‌پردازد و در آن داستانی خیالی از پیدایش نخستین قالی و آشنایی با نقش قالی‌های زیبای ایران بیان می‌شود.

روایت داستان کتاب به این گونه‌ است که هزاران سال پیش در یکی از روستاهای کرمان چوپانی با زن و دو فرزندش زندگی می‌کرد. سالی خشکسالی می‌شود و چوپان ناچار خانواده‌اش را با مقداری آذوقه در روستا تنها می‌گذارد و خود برای پیدا کردن غذا برای گوسفندانش به سرزمین‌های شمالی می‌رود. وقتی که خشکسالی تمام می‌شود و به خانه بر می‌گردد گل‌ها، درختان، جانوران، کوه‌ها و دریاها را با نخ به شکل قالی می‌بافد تا به دو دخترش آنچه را که دیده است نشان دهد.

«پهلوان پهلوانان»، «پوریای ولی»، «باران»، «آفتاب و قصه کاشی»، «بزی که گم شد»، «سنجاب‌ها»، «من راه خانه را بلد نیستم» و «دور از خانه» از جمله کتاب‌های این نویسنده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان هستند.

علاقه‌مندان برای دیدن این اثر می‌توانند تا ۲۸ تیرماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ به موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران مراجعه کنند و ورود به مجموعه تا ساعت ۱۷ است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010419957598

برچسب‌ها