قرابیه نماد فرهنگ و سلیقه اصیل آذربایجان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، قرابیه را نماد فرهنگ و سلیقه اصیل آذربایجان عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرق، محمد کلامی روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ در آیین افتتاح جشنواره ملی قرابیه تبریز، گفت: «تبریز نگین درخشان کشور و سرشار از گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی، اقتصادی و هنری کشور است. قنادی و شیرینی‌پزی در تبریز صرفا یک پیشه برای کسب درآمد نیست، بلکه این صنعت آمیخته به هنر و عشق بوده و سفیر ما در کل کشور است. افتخار می‌کنیم که در جای جای ایران هر قناد معتبری از مکتب تبریز بهره گرفته است‌.»

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جامعه‌ای موفق است که از داشته‌هایش برای ایجاد ثروت استفاده کند، ادامه داد: «باید داشته‌هایمان را به ثروت و فرصتی برای توسعه اقتصادی استان تبدیل کنیم. قرابیه از فرهنگ و سلیقه و ظرافت استان شکل گرفته و ترکیب هنر آذربایجان و نمو سلیقه ماست، لذا این میراث ارزشمند خود فرصتی برای رونق اقتصادی استان محسوب می‌شود که سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری می‌بایست نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.»

کلامی اظهار داشت: «رویدادهایی این چنین، فرصت بهتری را برای معرفی تبریز و استان به عنوان خاستگاه شیرینی و شکلات کشور و منطقه فراهم می‌کند، لذا امیدواریم برگزاری آن‌ها با جدیت خاص در سال‌های آتی نیز اجرا شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1401042242836

برچسب‌ها