تماشای شنیداری گذشته‌ای در اکنون با انتشار پادکست نی‌آوران

نخستین شماره از پادکست مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با عنوان «نی‌آوران» با نویسندگی و صدای پوریا معلم منتشر شد.

به گزارش میراث‌آریا، به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، این مجموعه با هدف به‌کارگیری فناوری‌های نوین به‌منظور استفاده و آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با این مجموعه تاریخی، قصه‌های تاریخ معاصر نیاوران را با شیوه‌ای نو روایت و به صورت پادکست تهیه کرده است.

«نی‌آوران؛ گشت‌و‌گذاری تازه در کوچه پس کوچه‌های تاریخ معاصر» عنوان نخستین شماره از پادکست «نی‌آوران» بوده که هم‌اکنون در اپلیکیشن‌های کَست‌باکس و شِنوتو قابل دسترس است.

تولید و انتشار پادکست مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران قرار است طی پروژه‌ای مدت‌دار و بر اساس جدول زمان‌بندی انجام و در قسمت‌های مختلف آن به معرفی تاریخی کاخ‌موزه‌ها و فضاهای مختلف پرداخته شود. این پادکست ضمن بازخوانی اسناد گذشته، نیم نگاهی به وضعیت امروز نیز خواهد داشت.

دوستداران شنیدن قصه‌های صوتی می‌توانند تماشای شنیداری ملاقات دیروز در امروز، شرح آنچه بود و شد، نقد آنچه گشت و هست، دوره فصلی از تاریخ، برگی از تقویم و شرحی از سوانح احوال و ایام مجموعه نیاوران را در این پادکست تجربه کنند. 

پادکست (یا وب‌آوا یا پادپخش یا تدوین صوتی)، انتشار مجموعه‌ای از پرونده‌های رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از خوراک صوت صورت می‌گیرد و کست باکس و شنوتو نیز بخشی از اپلیکیشن‌های اجراکننده پادکست هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010422957944

برچسب‌ها