نشست صميمی فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با مهندس ضرغامی برگزار شد

تعدادی از فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه‌ای دوستانه با مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و معضلات مرتبط با اين سه حوزه پرداختند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به قزوین با فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستیاستان دیدار کرد.

در این جلسه دوستانه که با حضور تشكل‌هاى مردم نهاد قزوین در حوزه‌هاى مرتبط با مسئوليت‌هاى وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، مطالبات، معضلات و دغدغه‌های این افراد طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 موضوعات مرتبط با حفظ و صیانت از باغستان سنتی قزوین، توجه به ساخت و سازها در حریم آثار و ابنیه تاریخی، مسئله نگاه‌های سلیقه‌ای در تخصیص تراکم بنا و ساخت و سازهای جدید و  نگاه ویژه به بافت تاريخى  قزوین و مسائل مرمت و بازسازی این بافت از مهم ترین دغدغه‌هایی بود که از سوی نمايندگان تشكل‌ها مطرح شد.

در این دیدار همچنین هرکدام از حاضران راهکارها و پیشنهادهای خود را برای مدیریت معضلات مطرح شده عنوان کردند که با استقبال وزیر میراث فرهنگی روبه‌رو شد.

مهندس ضرغامی در پایان این جلسه با قدردانی از برگزاری این جلسه و حضور علاقه‌مندان به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «این که در استان قزوین این زمینه برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات در چهارچوب ادب و اخلاق فراهم است نشان از تمدن و فرهنگ غنی این استان و عزم جدی این مردم برای رفع مشکلات حوزه میراث‌فرهنگی است.»

او  خاطرنشان کرد: «قطعا این حجم از حساسیت و توجه ویژه استان به مسائل می‌تواند راهگشا باشد و خوشبختانه این عزم در بین مدیران استانی و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد و قطعا با این نگرش اختلاف نظرها و نگرش های موجود  می‌تواند منجر به مدیریت همه جانبه و رفع مشکلات شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010513622190

برچسب‌ها