بازدید مهندس ضرغامی از خانه تاریخی امینی‌ها در قزوین

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر یک روزه خود به قروین از حسینیه و خانه تاریخی امینی‌ها بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز پنجشنبه 13 مرداد 1401  در حاشیه سفر یک روزه خود به قزوین به همراه محمد مهدی اعلایی استاندار  و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان قزوین از حسینیه و خانه امینی‌ها در قزوین بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید با متولیان این حسینیه تاریخی دیدار و گفت‌وگو‌ کرد و  متولیان حسینیه از دغدغه‌ها و مطالبات خود سخن گفتند.

همچنین در بازدید از این حسینیه برخی از مطالبات مردمی از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به اطلاع وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رسید.

خانه و حسینیه امینی‌ها از بناهای تاریخی منحصر به فرد قزوین است که در سال ۱۲۷۵هجری قمري در دو طبقه توسط مرحوم محمدرضا اميني از تجار معتبر این شهر ساخته شده و بخشی از آن وقف حسینیه شده است.

زیباترین قسمت این عمارت شامل سه تالار دارای تزئینات گچ‌بری، مقرنس‌کاری، آیینه‌کاری، نقاشی پشت‌شیشه، منبت، نقاشی روی چوب و … است. این اثر تاریخی در سال ۱۳۲۷ به شماره ۳۷۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010513622418

برچسب‌ها