اوحدی: رفع مشکلات پایگاه‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی ما در وزارت میراث‌فرهنگی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «پایگاه‌ها در مرکز و نقطه کانونی اهداف وزارت میراث‌فرهنگی قرار گرفته‌اند و یکی از دغدغه‌های اصلی ما در وزارتخانه رفع مشکلات آن‌هاست.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در پنجمین همایش سراسری افق تحول که با حضور مدیران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در محل سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، بیان کرد: «پایگاه‌ها در مرکز و نقطه کانونی اهداف وزارت میراث‌فرهنگی قرار گرفته‌اند. اگر پایگاه‌ها نباشند، حوزه گردشگری وجود ندارد. همچنین تمام وجود معاونت میراث‌فرهنگی به پایگاه‌ها بستگی دارد.» 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «همان‌طور که امام صادق (ع) می‌فرمایند: "دوست من کسی است که عیب من را هدیه کند." اگر انتقادی وجود دارد حتما باید پایگاه‌ها مطرح کنند. »

اوحدی تصریح کرد: «یکی از اهداف مهمی که آقای دارابی قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی و آقای سامه مدیرکل امور پایگاه‌ها در وزارتخانه دنبال می‌کنند، رفع مشکلات پایگاه‌هاست. پایگاه‌ها از هویت مذهبی و ملی کشور دفاع می‌کنند و ما باید مشکلات آن‌ها را از زبان خودشان شنوا باشیم.» 

او گفت: «با نظر پایگاه‌ها درباره اعتبارات قطره‌ای موافقم. مهندس ضرغامی همیشه اعتبارات کم وزارتخانه را در هیئت دولت و مجلس مطرح کرده‌اند و برای پرداخت حقوق پایگاه‌ها در سال گذشته تلاش زیادی انجام دادند تا در نهایت بعد از دو دهه، ردیفی در قانون بودجه ۱۴۰۱ با عنوان حقوق و دستمزد پایگاه‌ها قرار گرفت.» 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: «از مسائل و مشکلات پایگاه‌ها آگاهیم. با کمک مدیران پایگاه‌های ملی و جهانی قدم‌های بعدی را برای رفع مشکلات برمی‌داریم و ساختار پایگاه‌ها را تعریف خواهیم کرد.» 

اوحدی بیان کرد: «هر ماه یک وبینار با مدیران‌ کل استان‌ها برگزار می‌شود که هفته گذشته موضوع این وبینار به مسائل پایگاه‌ها اختصاص داشت، نگاه ما حل مشکلات پایگاه‌هاست.» 

او اظهار کرد: «دوگانگی در ساختار و ارتباط میان مدیران‌کل استان‌ها و پایگاه‌ها وجود دارد. نقش مدیران‌ کل استان‌ها برای رفع مشکل پایگاه‌ها مهم است. بعد از تصویب قانون و اهداف وظایف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مجلس باید ساختار وزارتخانه را تعریف و تدوین کنیم، حتما مشکلات پایگاه‌ها را در این ساختار در نظر خواهیم گرفت.» 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «برخی از مشکلات بودجه‌ای مربوط به تمام دستگاه‌ها می‌شود و دست ما نیست. بخش عمده‌ای از اعتبارات پایگاه‌ها در استان‌ها تعریف شده است.» 

او ادامه داد: «امروز در وزارت میراث‌فرهنگی هیچ کاری سلیقه‌ای انجام نمی‌شود و توزیع اعتبارات سلیقه‌ای نیسا. متاسفانه در بسیاری از مواقع اعتبار استانی زمانی به استان‌ها ابلاغ می‌شود که فصل کاری را از دست داده‌اند، این مشکل را با کمک آقای دارابی حل می‌کنیم.» 

اوحدی تصریح کرد: «چیزی به نام تاخیر در پرداخت حقوق پایگاه‌ها نخواهیم داشت. با تلاش مهندس ضرغامی، پایگاه‌ها جایگاه خود را در سازمان برنامه و بودجه کشور پیدا کردند.» 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: «یکی از دغدغه‌های اصلی ما در وزارت میراث‌فرهنگی موضوع پایگاه‌هاست، به مشورت شما نیاز داریم و با تلاش مهندس ضرغامی در حوزه تملک دارایی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد و نسبت به متوسط کشور ۸۰ درصد افزایش داشتیم. در حوزه اعتبارات جاری نیز ۴۰ درصد افزایش داشتیم.» 

او در پایان گفت: «تلاش می‌کنیم تا امکانات عادلانه توزیع شود. یکی از شاخص‌های عملکرد ارزیابی مدیران‌ کل استان‌ها، میزان همکاری با مدیران پایگاه‌ها خواهد بود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010523640765

برچسب‌ها