570 مجتمع خدماتی‌بهداشتی در استان‌ها برای زائران راه‌اندازی شده است

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی گفت: مهندس ضرغامی نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی برای زائران دارد، به همین منظور 570 مجتمع خدماتی بهداشتی کوچک در همه استان‌های کشور راه‌اندازی شده است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، روح الله حسین‌زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی امروز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور اعضای ستاد به شکل حضوری و مدیران‌کل استان‌ها به شکل ویدئو کنفرانس با موضوعات اربعین، تعطیلات آخر تابستان و ماه صفر در سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: در شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به موضوع سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی در مسیرها می‌پردازیم.  570 مجتمع خدماتی بهداشتی کوچک در همه استان‌های کشور به ویژه استان‌های ایلام، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان و لرستان در مسیرهای اصلی ایجاد کردیم.

او ادامه داد: نگاه مهندس ضرغامی این است که شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی مسائل مربوط به سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی را رفع کند. آذربایجان غربی اقدام موثری را در راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی سیار انجام داده است.

حسین‌‌زاده در ادامه ضمن تشکر از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حضور زائران امام رضا (ع)، بیان کرد: زیرساخت‌ها برای ارزان‌سازی سفر زائران امام رضا (ع) با کمک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ایجاد شده است، اما چون با حجم عظیمی از زائران امام رضا (ع) در پایان ماه صفر روبرو هستیم، نیاز است تا زیرساخت‌های موقت سایر دستگاه‌ها به وزارت میراث‌فرهنگی کمک کند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی تصریح کرد: برای پایان ماه صفر باید استان‌های همجوار خراسان رضوی به عنوان استان‌های معین کمک کنند. جانمایی‌ این استان‌ها با کمک استان خراسان رضوی انجام خواهد شد. هلال احمر در این زمینه کمک جدی می‌کند.  اقدامات موثر میدانی برای انجام این کار پیش‌بینی شده و نگاه مهندس ضرغامی این است در بخش داخلی نگاه جدی به 28 صفر داشته باشیم.

آماده‌سازی تمام ظرفیت‌های استان خراسان رضوی برای ارزان‌سازی سفر و پذیرایی از زائران امام رضا (ع)

سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در ادامه گفت: زیارت گنج پنهانی برای ایران و مشهد است. پیش‌بینی می‌شود، هفت میلیون زائر به مشهد سفر کنند که از این تعداد حدود یک میلیون نفر ، زائران پیاده هستند.

او افزود: روزانه برای ۶۰۰ هزار نفر ظرفیت اقامتی داریم. برای تامین اقامت تمامی زوار نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها هستیم. همچنین 800 مدرسه را در استان‌های همجوار برای اقامت زائران آماده کردیم. نیازمند تعدادی امکانات برای تجهیز این مدارس هستیم.

موسوی تصریح کرد: تمام ظرفیت‌های استان را برای ارزان‌سازی سفر و پذیرایی از زائران امام رضا (ع) آماده کردیم.

در ادامه سایر اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اقداماتی را که در زمینه ارائه خدمات به زائران اربعین انجام دادند، تشریح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010615640132

برچسب‌ها