بزرگ‌ترین ظرفیت ما برای صلح‌سازی، ظرفیت تمدنی ماست

رئیس جمهوری در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با بیان این که این قاره کهن دوباره سربرآورده باید بار دیگر تمدن‌ساز شود، گفت: بزرگ‌ترین ظرفیت ما برای صلح‌سازی، ظرفیت تمدنی ماست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این نشست که امروز جمعه ۲۵ شهریور 1401 برگزار شد، «تعامل و پیوستگی حداکثری» با کشورهای منطقه از جمله اعضای سازمان شانگهای و حضور موثر در ترتیبات منطقه‌ای و بین‌المللی را در کانون سیاست خارجی ایران دانست و گفت: با حضور فعال و موثر ایران در فعالیت‌های سازمان شانگهای، این عضویت به عنوان یکی از تحولات مهم در تاریخ این سازمان ثبت خواهد شد.

او افزود: توجه ایران به ترتیبات مهمی همچون سازمان همکاری شانگهای و بریکس، بیانگر اهتمام ما به شرکت در تلاش‌های کشورهای همسو برای پی‌ریزی یک نظام بین‌المللی عادلانه، متعالی و مبتنی بر مشارکت است. این رویکردها در کنار توانمندی‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران، حرکت آینده سازمان شانگهای را سرعت می‌بخشد و تسهیل می‌کند.

رئیس جمهوری امضای یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در این نشست و عضویت در سازمان همکاری شانگهای را گام مهمی در عرصه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: مطمئنا با حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های سازمان همکاری شانگهای، این عضویت به‌عنوان یکی از تحولات مهم در تاریخ این سازمان ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010625622306

برچسب‌ها