تلاش برای افزایش کیفیت سفر در استان کرمانشاه

استان کرمانشاه در غربی‌ترین نقطه ایران با آب و هوایی بی‌نظیر و چهارفصل، طبیعت بکر و سراب‌های بی‌شمار و کوهستان‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های بلوط تا نخلستان‌های باشکوه قصرشیرین در کنار ۴۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده که بیش از ۲۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده و دو اثر جهانی بیستون و منظر فرهنگی هورامان / اورامانات در کنار مردمانی مهمان‌نوار از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است.

این استان در سالیان اخیر با فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری و تبلیغات مناسب توانسته است جایگاه خود را به عنوان یکی از مقاصد عمده سفر در غرب ایران تقویت کند. 

همزمان با هفته گردشگری بخشی از عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در یک سال گذشته که با محوریت تلاش برای افزایش نسبی کیفیت سفر و بهبود خدمات به مسافران انجام شده است، ارائه می‌شود. 

صدور ۲۴ مجوز فعالیت گردشگری

در یک سال گذشته برای افزایش دسترسی بیشتر به خدمات گردشگری ۲۴ مجوز فعالیت در استان کرمانشاه صادر شده است که شامل صدور مجوز فعالیت برای چهار دفتر شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری که تعداد این دفاتر در استان به ۸۵ مورد رسیده است. همچنین در حوزه گردشگری سلامت به عنوان یکی از محورهای اصلی بازار هدف گردشگری استان به ویژه در کشور عراق با صدور مجوز حرفه‌ای گردشگری سلامت برای هفت دفتر تعداد واحد‌های فعال استان در این زمینه به ۱۳ دفتر افزایش یافته است.

در سال گذشته همچنین اولین گواهینامه حرفه‌ای کسب و کار گردشگری در فضای مجازی در استان نیز صادر شده است. در کنار این موارد با صدور ۱۲ مورد کارت راهنمای گردشگری، تعداد راهنمایان مجاز استان به ۱۱۷ نفر افزایش یافته است. 

صدور ۹ بهره‌برداری برای مراکز اقامتی و تفریحی جدید

به منظور بهبود وتوسعه زیرساخت‌های گردشگری استان کرمانشاه در یک سال اخیر برای پنج اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان کرمانشاه پروانه بهره‌برداری صادر شده است و تعداد اقامتگاه‌های مجاز استان به ۴۶ مورد افزایش یافته است. همچنین در این بازه زمانی دو مهمانپذیر، دو مرکز تفریحی سرگرمی و یک سفرخانه‌سنتی به تاسیسات گردشگری استان اضافه شده است. 

استانداردسازی تاسیسات گردشگری 

استانداردسازی و بهبود کیفیت خدمات‌دهی مراکز اقامتی پذیرایی استان در چند سال اخیر با جدیت و سرعت بیشتر در دستور کار بخش نظارت معاونت گردشگری استان قرار گرفته است. در بازه زمانی یک ساله گذشته برای ۱۱ مورد از تاسیسات گردشگری استان گواهینامه کیفیت استاندارد صادر شده است و با احتساب سال‌های گذشته به ۵۵ مورد افزایش یافته است. 

توجه به آموزش فعالین گردشگری

توجه به آموزش فعالین گردشگری استان کرمانشاه به منظور بهبود سطح کیفی برخورد با مسافران و ارائه مناسب خدمات از جمله مواردی است که در یک سال گذشته در برنامه‌های این اداره‌کل به شکل ویژه‌تری گنجانده شده است. به همین منظور در این مدت بیش از ۱۵ هزار نفر ساعت آموزش دوره‌های کوتاه مدت گردشگری برای فعالین این حوزه در سطح استان برگزار شده است. 

تبلیغات گردشگری و معرفی استان

تبلیغات گردشگری و معرفی مناسب استان برای تاثیرگذاری بر بازارهای هدف در این بازه زمانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است که از جمله موارد شاخص آن می‌توان به برگزاری دو مورد فم‌تور آشناسازی  با جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه با حضور نمایندگان دفاتر عراقی و خبرنگاران و اینفلوئنسرها اشاره کرد. هچنین طراحی وب اپلیکیشن معرفی جاذبه‌ها و تاسیسات گردشگری استان کرمانشاه، چاپ بیش از ۲۰۰هزار بروشور معرفی استان و تهیه ۴۰ کلیپ معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و فارسی نیز در یک سال گذشته انجام شده است. 

شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها

شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان یکی از فرصت‌های معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان همواره مورد توجه اداره‌کل بوده است و در یک سال گذشته معاونت گردشگری استان در چهار جشنواره و نمایشگاه ملی و بین‌المللی از جمله نمایشگاه تهران، جشنواره اقوام یاسوج، جشنواره اقوام لرستان و برگزاری شب فرهنگی کرمانشاه در برج میلاد شرکت داشته است. همچنين برگزاری دو جشنواره منطقه‌ای در کرمانشاه از جمله برپایی جشن آئین نوروز در محوطه طاق‌بستان با حضور نماینده یونسکو و برپایی ‌آیین پلاک‌کوبی کرمانشاه شهر خلاق خوراک و  برپایی پنج مورد جشن و مراسم به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ از جمله اقدامات این اداره‌کل از شهریورماه گذشته تاکنون بوده است. 

انتهای پیام/

کد خبر 14010711417211

برچسب‌ها