بیدمشکی‌پور: باید در گردشگری از کمک کودکان بهره برد

دبیر میز تخصصی گردشگری کودک و نوجوان در معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: راهنمایان متخصص گردشگری کودک و مربیان آموزش دیده باید بتوانند در آموزش آداب و رسوم برنامه‌های سفر، مثل: چادر زدن، آتش درست کردن، تصمیم‌گیری‌ها از کمک کودکان استفاده کنند.

«سمانه بیدمشکی پور» دبیر میز تخصصی گردشگری کودک و نوجوان در معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره آشناسازی کودک و نوجوان با اهمیت سفر، انواع محصولات گردشگری، جاذبه ها و رویدادهای برجسته گردشگری کشور گفت: گردشگری به صورت عام و بواسطه ماهیتی که دارد، می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای همه ایجاد کند. حالا وقتی مخاطب کودک و نوجوان باشد، موضوع به خاطر ذهن کنجکاو و حساس کودکان کمی متفاوت تر هم می‌شود. به همین دلیل گردشگری کودک و نوجوان جدای از سفر و تفریح این فرصت را به ما می‌دهد که بتوانیم حین سفر به این همسفران، یکسری آموزش‌های خاص داده و در ذهن‌های کنجکاو آنها تاثیرات مهم و عمیقی بگذاریم.

او ادامه داد: در این روزگار و در شهرهای بزرگ، به دلیل گسترش زندگی در آپارتمان و محدودیت فعالیت کودکان و نوجوانان نسبت به نسل‌های قبل و استفاده بیش از حد از موبایل و لب تاپ و تبلت، نیاز جدی تری به برگزاری تورهای گردشگری کودک و نوجوان داریم. تورهایی که بچه‌ها بتوانند در آن بازی کنند و از طبیعت و سفر لذت ببرند. خلاقیت بچه‌ها باید در این سفرها با برنامه‌ریزی قبلی، شکوفا شود.

او ادامه داد: راهنمایان متخصص گردشگری کودک و مربیان آموزش دیده باید بتوانند در آموزش آداب و رسوم برنامه‌های سفر، مثل: چادر زدن، آتش درست کردن، تصمیم گیری ها از کمک کودکان استفاده کنند. معتقدم بهترین فضایی که در آن می‌شود به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش داد، طول سفر هست. باید از طریق بازاریابی هدف‌مند، با اطلاع رسانی صحیح به خانواده‌ها، در مورد زیر ساخت‌های مناسب و جایگاه این نوع گردشگری، با والدین ارتباط برقرار کنیم. سپس ضمن جذب بسیاری از گردشگرانی که با کودکان خود به سفر می روند، این نوع گردشگری را در سطح ایران ارتقا داده و بعدا از همین طریق با ایجاد بازارهای جدید، هم موجب کارآفرینی شده و هم از طریق جذب توریست ارز آوری برای کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010711586776

برچسب‌ها