تغییر نام شهر خرو به خور را در هیئت دولت پیگیری خواهم کرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پیگیری تغییر نام شهر خرو به خور در هیئت دولت خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ در بازدید از شهر خرو شهرستان زبرخان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: مردم نام خور را برای شهرشان دوست دارند و باید بنا به درخواست مردم این نام تغییر کند.

او افزود: همان‌گونه که تغییر نام شهرستان بینالود به طرقبه شاندیز را بنا به درخواست مردم در هیات دولت پیگیری کردم و تغییر کرد، این تغییر نام را هم پیگیری خواهم کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به شهرت این شهر به شهر بام‌های طلایی گفت: سبدهای آلویی که روی پشت‌بام‌های این شهر پلکانی قرار گرفته منظره ای ویژه و جذاب را به وجود آورده است.

ضرغامی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان از سرمایه‌گذاری در این شهر حمایت و مشوق‌های ویژه اختصاص خواهیم داد.

او یاد آور شد: این شهر به نسبت ظرفیت‌هایی که دارد، معرفی نشده است. باید موازی سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌ها به ویژه نیازهای گردشگران خارجی، ظرفیت‌های گردشگری این شهر هم معرفی شود. البته در این فرآیند باید با رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی و حفظ بافت سنتی انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1401072162235

برچسب‌ها