همکاری دو جانبه یزد و خراسان رضوی برای رونق گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری یزد بر لزوم معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان یزد برای رونق گردشگری با همکاری مشترک خراسان رضوی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز پنجشنبه 28 مهرماه نشستی با حضور مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد و شورای طرقبه خراسان رضوی در محل باغ دولت آباد تشکیل شد.

سرپرست معاونت گردشگری یزد در این نشست با اشاره به بافت تاریخی منحصربه‌فرد استان یزد، گفت: «چگونگی رضایت‌بخشی در ساکنان مناطق  تاریخی که جلوگیری از مردم‌گریزی و حفظ حیات شهری را به دنبال دارد، یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ این میراث گرانقدر خواهد بود. همچنین معرفی استادکاران، خبره‌کاران و چگونگی شیوه‌های مرمت با توجه به نقش بافت تاریخی و حفاظت از این میراث ارزشمند و حتی شناساندن آن به جهانیان ضروری است.»

سپهری با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت‌های مشترک استان‌های یزد و خراسان رضوی برای رونق گردشگری استفاده کرد، یادآور شد: « تسهیل در امور گردشگری استان خراسان رضوی با مردم یزد می‌تواند بر رونق گردشگری این دو منطقه تأثیر داشته باشد که این موضوع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010730104757

برچسب‌ها