یکی از اهداف ما در وزارتخانه ثبت جهانی هگمتانه است/ ثبت آثار جهانی با جذب توریست ارتباط مستقیم دارد

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: امروز دستور اصلی ما در وزارتخانه ثبت جهانی هگمتانه است، ثبت آثار جهانی با جذب توریست ارتباط مستقیم دارد و به همین دلیل نسبت به آن احساس مسئولیت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا، دکتر علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور که به استان همدان سفر کرده است، با حضور در استانداری در سخنانی گفت: امروز ما به نمایندگی از مردم ایران و جهان در همدان می‌خواهیم یک اثر را در عرصه جهانی به ثبت برسانیم. یکی از برنامه‌های اصلی ما در وزارتخانه ثبت جهانی هگمتانه است، کاندیداهای متعددی برای ثبت جهانی در یونسکو مطرح بود اما پرونده هگمتانه در شهرستان همدان در اولویت قرار دارد.

دارابی با بیان این که هگمتانه غرور آفرین است و قدمت تاریخی دارد، افزود: این منطقه بازگو کننده تاریخ نیاکان ما است و زمانی که یک اثر ثبت جهانی می‌شود به این معناست که متعلق به کل عالم بشریت است.

معاون میراث‌فرهنگی کشور اظهار کرد: ما به دلیل سال‌های دفاع مقدس ۱۹سال هیچ اثری را ثبت نکردیم اما پس از جنگ انبوهی از آثار را برای ثبت آماده کرده‌ایم که یکی از مهمترین آن‌ها پرونده ثبت جهانی هگمتانه بوده که در متن زندگی مردم در حال رقم خوردن است.

او همچنین با بیان این که همدان با بیش از هزار و 800 جاذبه شناسایی شده و هزار و 162 اثر ثبت شده و ۱۴۰ اثر تاریخی در عرصه مشخص شده دارد، تاکید کرد: ثبت آثار جهانی با جذب توریست ارتباط مستقیم دارد و به همین دلیل است که نسبت به آن احساس مسئولیت وجود دارد.

دارابی در پایان گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشن ثبت جهانی هگمتانه باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010824761267

برچسب‌ها