انجمن میراث‌فرهنگی استان همدان اعلام موجودیت کرد/ پرونده ثبت‌جهانی هگمتانه دی‌ماه به یونسکو ارسال می‌شود

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور گفت: ثبت آثار جهانی با جذب توریست ارتباط مستقیم دارد و به همین دلیل نسبت به آن احساس مسئولیت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا، انجمن میراث فرهنگی استان همدان در مراسمی که امروز با حضور دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و معاون میراث فرهنگی، استاندار همدان و مدیران استان به عنوان هجدهمین استان در کشور اعلام موجودیت کرد. 

بنا بر این گزارش، در این مراسم، دکتر دارابی در سخنانی گفت:‌ ثبت جهانی هگمتانه که پرونده آن در حال نهایی شدن است، دی ماه برای یونسکو ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: استان همدان ۱۹۰۰ اثر شناسایی شده و ۱۱۶۲ اثر ثبت ملی شده است و در منظر تاریخی شهریدر حال ثبت جهانی از هگمتانه تا همدان که حدود۱۰۰ هکتار است،‌هستیم. ۱۴۰ اثر فاخر تاریخی در آن وجود دارد‌. 

وی ادامه داد: ثبت جهانی آثار تاریخی در حوزه توسعه گردشگری اثرات مثبت بسیاری دارد و به لحاظ افزایش ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است . در حقیقت همه جهانیان نسبت به حفظ آن آثار احساس مسئولیت دارند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: ثبت جهانی آثار همچنین موجب کسب و کار می شود که منجر به رونق اقتصادی می‌شود. البته در این زمینه اقدامات مناسبی در سطح استان صورت گرفته است و نیاز به مشارکت همه دستگاه ها دارد. 
به گزارش میراث آریا، در این جلسه همچنین بحث و گفت‌وگوهایی برای همکاری با استاندار همدان انجام‌گرفت و استاندار همدان بر آمادگی این استان برای همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010824761549

برچسب‌ها