یک پیشنهاد پاییزی: گشت و گذار در کاخ سعدآباد

اگر در این روزها که پاییز از نیمه گذشته به دنبال بازدید از طبیعتی با حال و هوای هزاررنگ هستید، مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به گزارش میراث آریا، در شمال شهر تهران به دور از هیاهوی شهری مجموعه تاریخی و طبیعی به نام سعدآباد با مساحت 80 هتکار قرار دارد که درختان سر به فلک کشیده آن با آواز پرندگانی که هنوز در بالای درختان لانه دارند حال هر بازدیدکننده‌ای را حسابی عوض می‌کند.

مجموعه سعدآباد از جنوب با میدان تجریش، غرب با منطقه ولنجک، از شمال با کوه‌های البرز و از شرق با گلابدره همجوار است.

منطقه سعدآباد که به دلیل قرار داشتن در یکی از خوش ‎آب و هواترین مناطق تهران خاستگاه زندگی و ییلاق شاهان و رجال قاجار بود، با روی کار آمدن سلسله پهلوی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت، تا جایی که با خرید املاک منطقه و دیوارکشی به کاخ اصلی حکومت تبدیل شد.

مجموعه سعدآباد فارغ از بناهای تاریخی و جایگاه فرهنگی به دلیل داشتن طبیعت زیبا و بکر مورد توجه گردشگران قرار دارد. وجود بیش از 30هزار درخت و درختچه از گونه‌های مختلف، لذت تماشای این مجموعه تاریخی و طبیعی را دو چندان کرده است. گونه‌های گیاهی غالب سعدآباد شامل چنار، كاج، نارون، اقاقیا، گردو، ارغوان، ماگنولیا، تبریزی و بید مجنون است، اما در این بین درختان چنار سر به فلک کشیده با برگ‌های زرد و طلایی زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است.

یکی از علایق هر فردی راه رفتن و دویدن روی برگ‌های خشک است. در این روزهای پاییز وقتی در هر کجای سعدآباد قدم می‌گذاری صدای خش‌خش برگ‌های چنار را زیر پای خود احساس می‌کنی و این موضوع بسیار لذت‌بخش است.

یکی از جذابیت‌های سعدآباد در فصل پاییز برای عکاسان و نقاشان است تا زیبایی‌های این مجموعه را در قاب دوربین و بوم نقاشی ماندگار کنند.

امکانات لازم برای رفتن به سعدآباد

برای رفتن به سعدآباد در فصل پاییز و زمستان به دلیل ارتفاع و اختلاف دما حتما کلاه و لباس گرم به همراه داشته باشید، همچنین پوشیدن کفش مناسب برای پیاده‌روی چندساعته را فراموش نکنید.

رسیدن به سعدآباد

دو مسیر برای ورود به سعدآباد وجود دارد؛ یکی در زعفرانیه و دیگری در میدان دربند. اگر وسیله حمل و نقل عمومی نظیر مترو را برای رفتن به این مجموعه در نظر دارید، پس از پیاده شدن در ایستگاه میدان تجریش در خط یک، سوار تاکسی‌های میدان دربند شوید و اگر با وسیله شخصی قصد رفتن دارید با توجه به جای پارک بیشتر، در زغفرانیه برای شما مناسب است.
 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010828530314

برچسب‌ها