میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳ حلقه متصل برای رونق اقتصاد در بوشهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳ حلقه متصل و یکپارچه برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش با حضور در برنامه زنده تلویزیونی گفت‌وگو از شبکه استانی گفت: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳ حلقه متصل و یکپارچه بوده که با توسعه و ایجاد زمینه فعالیت و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، می‌تواند به رشد اقتصاد و اشتغال استان کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: ما در ۶ ماهه نخست سال جاری با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی‌ها نمایشگاه خرید تضمینی صنایع‌دستی را در شهرک پردیس جم برگزار کردیم که پس از وقفه و خواب برخی کارگاه‌های صنایع‌دستی در دوران همه‌گیری کرونا، موجبات احیای این مراکز تولیدی با عرضه و خرید محصولات صنعتگران هم‌استانی فراهم شد و نمایشگاه‌های دوم و سوم نیز در سال جاری با همکاری شرکت‌های نفت و گاز برگزار خواهد شد.»

او ادامه داد: یکی از نقاط قوت تولیدات استان در حوزه صنایع‌دستی کاربردی بودن محصولات بوده که کسب ۱۸ نشان ملی در نیمه نخست سال مبین و گواه همین موضوع است.

سجادی‌منش توسعه متوازن زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان را اولویت دانست و یادآور شد: در هفته دولت و گردشگری امسال، با تلاش همکاران معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان و هم‌چنین حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، پروژه‌های خوب و با کیفیتی از قبیل هتل، هتل‌آپارتمان‌، مجتمع‌های بین‌راهی و گردشگری، بوم‌گردی و دفاتر خدمات مسافرتی به بهره‌برداری رسیده و یا شاهد کلنگ‌زنی این پروژه‌ها بودیم که با صدور موافقت اصولی و مجوز ایجاد و تکیه بر روند خوب عملیات اجرایی پروژه‌ها تا پایان سال، رشد کمی و کیفی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بافت تاریخی را شناسنامه بندر بوشهر ارزیابی کرد و گفت: این پهنه ارزشمند می‌تواند با احیای مجدد و کاربری‌های تعریف شده اقامتی و پذیرایی، به رشد گردشگری این بندر کمک کند.

او یادآور شد: مرمت مجلسی تاریخی آل عصفور، احیا و بازسازی مسجد جمعه، کف‌سازی محله کوتی و سامان‌دهی گذر رفیعی رشیدی تنها بخشی از اقدامات انجام شده در بافت بوشهر است که با قوت ادامه خواهد داشت.

سجادی‌منش در پایان خاطرنشان کرد: سامان‌دهی کاخ‌های هخامنشی چرخاب دشتستان، آغاز فاز اول مرمت کاروانسرای دالکی، نور پردازی و استحکام بخشی آثار تاریخی بندر سیراف و جزیره خارگ و مرمت اضطراری دیگر آثار استان با توجه به شرایط فیزیکی و حفاظتی، از دیگر اقداماتی بوده که در حوزه میراث‌فرهنگی با تلاش همکاران ما در این معاونت انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010828817632

برچسب‌ها