ورود سرمایه‌گذاران به استان سیستان و بلوچستان تسهیل می‌شود/ طراحی ویژه گردشگری برای روستاها

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: «روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و تسهیل‌گری برای ورود سرمایه‌گذاران به استان در بخش‌های مختلف در حال انجام است.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی گفت: روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و تسهیل‌گری برای ورود سرمایه‌گذاران به استان در پروژه‌های مختلف بخش‌ها، روستاها و مسیرهای گردشگری در حال انجام است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: سرمایه‌گذاری در سواحل مکران افزایش یافته و با حضور گردشگران در سواحل چابهار، کنارک و دشتیاری شاهد این بودیم که سرمایه‌گذاری به نیکشهر و سرباز هم کشیده شده و در منطقه ایرانشهر هم سرمایه‌گذاران جدیدی برای سرمایه‌گذاری درخواست دادند که مراحل صدور موافقت اصولی و مجوز ساخت در حال انجام است.

او ادامه داد: امسال تعداد ۱۹ موافقت اصولی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۳۵ نفر صادر شده است.

میرحسینی بیان کرد: در شهرستان زاهدان نیز در پنج محور به‌دنبال انجام پروژه‌های گردشگری به‌منظور بهره‌مندی مردم و گردشگرانی که به زاهدان سفر می‌کنند، هستیم.

او گفت: در شمال استان هم پروژه‌های مختلفی توسط بخش خصوصی در حال اجراست و امیدواریم با این اقدام در سطح استان و با تسهیل‌گری که در شرق استان، منطقه سراوان، بیابان لوت و غیره برای سرمایه‌گذاران انجام دادیم، بتوانیم نیازهای گردشگران را در نوروز ۱۴۰۲ در قالب پروژه‌های زیرساختی گردشگری در مسیرهای مختلف اجرا کنیم و شاهد افزایش رضایت و ماندگاری گردشگران در استان باشیم.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: برای اینکه فرآیند واگذاری زمین در استان به صورت برنامه‌محور دنبال شود یکی از نخستین گام‌ها در برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان داشتن شناخت کامل از محیط است که ضمن شناسایی مناسب‌ترین مکان‌ها برای توسعه گردشگری بتوانیم طرح‌ریزی لازم را برای ارائه بهترین پهنه‌ها در کنار رعایت اصول توسعه پایدار و در دسترس بودن با مشارکت فعال همه مردم در نظر بگیریم.

او گفت: بنابراین قابلیت‌سنجی و توان توسعه‌ای گردشگری در محیط‌های مختلف و پهنه‌های مستعد گردشگری موجب می‌شود تا ما ظرفیت‌ها را بهتر بشناسیم و اصلاح برنامه‌های توسعه‌ای را داشته باشیم و حفظ محیط‌زیست و توسعه پایدار هم نتیجه این اقدام هدفمند و نظام‌مند خواهد بود.

میرحسینی یادآور شد: پروژه‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی در کسب و کارهای جدید با کمک پارک علم و فن‌آوری در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده و پروژه‌های دانش‌بنیان در این حوزه استارت خورده است.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه مطالعات اقتصادی و اشتغالزایی در استان انجام و در شورای برنامه‌ریزی استان هم مصوب شده، اجرای این پروژه‌ها اشتغال خوبی را در روستاهایی که مطالعات شکل گرفته انجام خواهد داد و در فاز دوم هم ۲هزار روستای دیگر در استان هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با ایجاد پروژه‌های گردشگری باعث نگه‌داشت جمعیت و مهاجرت معکوس در روستاها شویم، خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌هایی که دولت از کسب و کار روستایی و اشتغال‌آفرینی در روستاها داشته، برای روستاها هم برنامه‌های ویژه‌ای را طراحی کردیم و امیدواریم مردم ما از مزایای صنعت گردشگری بهره‌مند شوند و توزیع عادلانه ثروت را بر اساس مزیت‌های منطقه در نقاط مختلف استان شاهد باشیم.
 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010829309115

برچسب‌ها