برگزیدگان مسابقه «اسکیس» کاشان معرفی شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از معرفی برگزیدگان مسابقه اسکیس، ورودی‌های فراموش‌شده کاشان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی‌نیا امروز 30 آبان‌ماه سال 1401، با اعلام این مطلب گفت: مسابقه اسکیس، ورودی‌های فراموش‌شده کاشان، به دو صورت مجازی و فیزیکی برگزار شد که خوشبختانه با استقبال خوبی از طرف علاقه‌مندان به میراث کهن کاشان روبه‌رو شد و بیش از 90 نفر در این مسابقه شرکت کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: پس از بررسی تمامی آثار ارسال‌شده به این مسابقه، یوسف اسکندری، عطیه رئیسی و علیرضا پولادسنج توسط داوری اساتید رشته‌های تخصصی مرتبط با این مسابقه، به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

او تصریح کرد: به مقام‌های اول تا سوم این مسابقه جوایز نقدی به ارزش 30، 20 و 10 میلیون ریال توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اهدا شد. همچنین تمامی آثار دریافتی به تصاویر دیجیتالی تبدیل‌شده در مرکز اسناد و مدارک این اداره به‌منظور نگهداری ارسال شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان تصریح کرد: مسابقه اسکیس ورودی‌های فراموش‌شده خانه‌های کاشان، یک رویداد علمی و هنری بود که با همکاری دانشگاه کاشان و معاونت گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان در آبان‌ماه برگزار ‌شد و شامل دو بخش کارگاه آموزشی و برگزاری مسابقه بود.

اسکیس یکی از روش‌های طراحی با دست در معماری است که فرصت مناسبی را برای ایجاد طرح‌های خلاقانه و ابتکاری فراهم می‌کند و می‌توان ایده‌ها و طرح‌های موردنظر را به‌آسانی و با سرعت زیاد طراحی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401083023992

برچسب‌ها