جاده گردشگری گنجنامه تعریض و ایمن شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: جاده گنجنامه شهر همدان به‌عنوان مسیر تفریحی، گردشگری و پرترافیک نیازمند تعریض و ایمن‌سازی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ایرنا، سرهنگ فرخ جمالی امروز شنبه 5 آذر 1401 اظهار کرد: جاده گنجنامه با توجه به زیبایی، خوش آب و هوا بودن و مشرف شدن به کتیبه و آبشار گنجنامه یکی از پرترافیک ترین مسیرهای شهر همدان به خصوص در روزهای پایان هفته، مناسبت‌ها، تعطیلات و آغاز فصل مسافرت به شمار می‌رود.

او اضافه کرد: میزان ترافیک در قسمت تاریک‌دره به ویژه در فصل تابستان به علت کم عرض بودن این معبر، پارک وسایل نقلیه و افزایش حجم تردد به اوج خود می‌رسد.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان افزود: این مسیر ۱۱ کیلومتری در دو سال گذشته با نصب چند دستگاه دوربین و ایجاد سرعت‌کاه ایمن‌سازی شده است با این وجود هر ساله شماری از شهروندان در این مسیر پر پیچ و خم جان خود را از دست می‌دهند.

سرهنگ جمالی بیان کرد: بسیاری از دوچرخه سواران و کوهنوردان صبح هنگام از این مسیر برای ورزش صبحگاهی استفاده می‌کنند در حالیکه زاویه تابش نور در زمان صبح و محدودیت دید رانندگان، موجب سوانح فوتی و جرحی برای دوچرخه‌سواران و عابران می‌شود.

او گفت: همچنین شیب تند جاده و فراهم بودن زمینه برای تردد با سرعت غیرمجاز زمینه‌ای برای خروج خودروها از مسیر اصلی، انحراف به چپ و واژگونی وسایل نقلیه شده که در این باره ایجاد سرعتکاه و نصب سولار فلزی برای جدا سازی مسیر اصلی و فرعی توصیه می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با بیان اینکه امسال تاکنون سه سانحه فوتی در این جاده رخ داده است، گفت: یک دستگاه سواری پراید بامداد امروز شنبه در مسیر گنجنامه از مسیر اصلی منحرف و به داخل جوی آب سقوط کرد.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه راننده ۶۰ ساله این وسیله نقلیه در دم جان باخت، افزود: با توجه به صحنه تصادف و جراحت اندک راننده این وسیله نقلیه احتمال می‌رود این راننده پیش از تصادف سکته کرده باشد.

او درباره ترافیک بلوار ارتش شهر همدان نیز گفت: جدول‌های وسط این بلوار در حال تعویض بوده بنابراین برای پیشگیری از بروز سانحه برای کارگران، ضمن قرار دادن علائم ترافیکی، ۲ سرعتگاه نصب و در محل‌هایی جاده باریک شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملیات عمرانی این مسیر حدود ۲۰ روز به طول می‌انجامد بنابراین از رانندگان درخواست می‌شود ضمن صبر و شکیبایی از تردد با سرعت غیرمجاز پرهیز کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010905622972

برچسب‌ها