برگزاری شب‌های فرهنگی در کشورهای عضو اکو/ اردبیل 2023 فرصتی برای مقابله با ایران‌هراسی است

در دیدار سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بر همکاری بیشتر دو نهاد در برگزاری رویداد اردبیل 2023 و شب‌های فرهنگی در کشورهای عضو اکو تاکید شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر 5 آذرماه 1401 در دیدار با فردین عینی درمورد اهمیت بهره‌برداری از رویداد اردبیل 2023 گفت: این رویداد فقط یک اتفاق گردشگری نیست و بلکه از اهمیت فرهنگی برخوردار است که باید از آن بهره‌برداری مناسبی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: فرهنگ غنی ایران و خاصه استان اردبیل ایجاب می‌کند تا از فرصت به دست آمده بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم و اهمیت موضوع به حدی است که باید در اولویت برنامه‌های تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او تاکید کرد: تمام تلاش معاندان نظام جمهوری اسلامی به ویژه در خارج از کشور ارائه وجهه‌ای نامناسب از نظام اسلامی است و لازم است در این زمینه برای مقابله با ایران هراسی تصویر مناسبی از کشور را در مجامع بین‌المللی از طریق رویدادهای این چنینی نشان دهیم.

جعفرزاده با اشاره به علاقه‌مندی قلبی مردم کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای منطقه به نظام اسلامی، ادامه داد: جذبه جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای کشور به قدری است که مردم آن کشورها خود را جزئی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی می‌دانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای رویداد اردبیل 2023، خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی آماده همکاری با دبیرخانه ستاد استانی رویداد خواهد بود.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: از بین کشورهای عضو اکو دو کشور جمهوری آذربایجان و ترکیه جز اهداف اصلی گردشگری خارجی اداره کل است که آذربایجان به دلیل اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی و نیز حضور گسترده تبعه آذری با هدف گردشگری فرهنگی و سلامت در استان در مرکز توجه دبیرخانه رویداد اردبیل 2023 قرار دارد.

فردین عینی همچنین به علاقه‌مندی جمعیت 30 میلیونی علویان ترکیه برای سفر به اردبیل اشاره کرد و افزود: سالانه میزبان حجم کثیری از علاقه‌مندان به شیخ صفی‌الدین اردبیلی هستیم و ظرفیت به وجود آمده در رویداد اردبیل 2023 فرصت مناسبی برای بهره‌برداری مطلوب است.

او تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم در روزهای آتی و تا پایان سال با برگزاری شب‌های فرهنگی به معرفی قابلیت‌های استان در کشورهای هدف اقدام کنیم و در این راستا همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی و ظرفیت‌های این سازمان مورد انتظار است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010906292886

برچسب‌ها