حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی بومی استان فارس در نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج

نخستین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی بسیج در شیراز با محوریت بسیج هنرمندان و باهدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان فارس برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، 7 آذر 1401 در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در مجموعه تاریخی‌فرهنگی حافظیه برگزار شد، گفت: این نمایشگاه به‌مناسبت بزرگداشت هفته بسیج و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان فارس، بسیج هنرمندان فارس و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شیراز با محوریت بسیج هنرمندان برگزارشده است.

او در ادامه افزود: این نمایشگاه از ۵ تا ۹ آذر در آرامگاه حافظیه برپا خواهد بود و ۲۰ غرفه به نمایش آثار صنایع‌دستی استان فارس اختصاص دارد.

میکائیلی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های  تخصصی آموزشی در این نمایشگاه گفت: کارگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره‌کل زندان‌های فارس در حافظیه درحال برگزاری است.

او از تجلیل از برگزیدگان شرکت‌کننده در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این غرفه‌ها، صنایع‌دستی مختلف بومی استان فارس به معرض نمایش گذاشته‌شده و قرار است 9 آذر در مراسم اختتامیه از سه نفر تجلیل شود و در مایشگاه صنایع‌دستی بین‌المللی تهران که در اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اهداف نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج بیان کرد: نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج باهدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی بومی و با رویکرد تعامل بین هنرمندان و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و حمایت از تولید ملی با نگاه آموزشی و پژوهشی و خدمت هنری به صنعتگران برگزار شده است.

او افزود: در این جشنواره فرصت معرفی و عرضه محصولات و تقویت همکاری میان فعالان صنایع‌دستی فارس فراهم‌ شده است و با توجه به اینکه شیراز شهر جهانی صنایع‌دستی است فرصت خوبی هم برای توجه به اشتغال با رویکرد اقتصاد هنر فراهم خواهد شد.

میکائیلی این جشنواره را همچنین فرصت مناسبی برای بازدید از صنایع‌دستی استان فارس و ارج نهادن به گروه‌های فعال حوزه صنایع‌دستی دانست و اظهار کرد: زمینه‌سازی برای ایجاد بازار گسترده موقت و دائمی هم از نتایج مطلوب این نمایشگاه است.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010907143580

برچسب‌ها