آمادگی سرکنسول پاکستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک در موزه بزرگ خراسان

سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد آمادگی خود برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک در موزه بزرگ خراسان را اعلام کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد شهریار امروز یکشنبه 13 آذر ماه 1401 در بازدید از موزه بزرگ خراسان با بیان این مطلب افزود: موزه‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری در دیپلماسی فرهنگ ملل دارند و منجر به گسترش پیوندهای فرهنگی می‌شوند.

سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد با اشاره به بازدید از موزه بزرگ خراسان اظهار کرد: با دیدن این موزه ارزشمند، احساس خوبی دارم و احساس می‌کنم در خانه خودم هستم.

شهریار یادآور شد: در پاکستان هم سازمان میراث‌فرهنگی فعالیت‌های موزه‌ای قابل توجهی انجام می‌دهند و وظیفه معرفی و شناسایی آثار تاریخی 5هزار ساله پاکستان را بر عهده دارند.

سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد ضمن قدردانی و تشکر از مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و مدیر موزه بزرگ خراسان تصریح کرد: کنسولگری پاکستان برای هرگونه همکاری مشترک در بخش موزه‌های پاکستان با خراسان رضوی به‌ویژه موزه بزرگ خراسان آمادگی دارد.

شهریار با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف موزه بزرگ خراسان اظهار کرد: این موزه بزرگ‌ترین موزه منطقه‌ای شمال شرق کشور است و ظرفیت بالایی در برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مشترک موزه‌ای و همچنین هفته‌های فرهنگی با پاکستان را دارد.

همچنین علی صفرنژاد مدیر موزه بزرگ خراسان یکی از مهم‌ترین موزه‌های کشور است  که تمامی استانداردهای لازم موزه‌ای را دارد الگویی برای دیگر موزه‌های کشور است.

موزه بزرگ خراسان در حاشیه بزرگراه شهید سلیمانی در بوستان کوهسنگی (جنب پارکینگ شماره 3) مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010913770274

برچسب‌ها