جشنواره صنایع‌دستی بسیج اردبیل برگزار شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری جشنواره استانی صنایع‌دستی بسیج و معرفی آثار برگزیده به جشنواره ملی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، فردین عینی امروز 15 آذرماه 1401 گفت: در راستای توسعه و ترویج صنایع‌دستی و به ویژه به منظور استفاده از ظرفیت این حوزه برای اشتغال‌زایی جشنواره استانی صنایع‌دستی بسیج برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این جشنواره به همت پایگاه مقاومت بسیج اداره‌کل و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل برگزار شد و احیای صنایع‌دستی در حال منسوخ شدن و حمایت از صنعتگران این حوزه از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

او تاکید کرد: پس از داوری در مرحله استانی جشنواره، 6 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند و به مرحله ملی جشنواره که در اسفندماه برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.

عینی ادامه داد: صنایع‌دستی از اهمیت ویژه‌ای در زمینه اشتغال‌زایی و کارکرد هویتی و تاریخی منطقه برخوردار است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به رونق بیشتر صنایع‌دستی منجر شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401091529277

برچسب‌ها