برنامه‌ریزی برای مرمت و سامان‌دهی تیمچه تاریخی صباغ کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور آغاز عملیات مرمت و سامان‌دهی تیمچه تاریخی صباغ در بازار کاشان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی‌نیا روز سه‌شنبه 15 آذرماه سال 1401، در حاشیه نشست تخصصی سامان‌دهی و مرمت تیمچه تاریخی صباغ که با حضور فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین، اساتید دانشگاه و مهندسان سازه در کاشان برگزار شد، بر لزوم تسریع در مرمت و ساماندهی اصولی این اثر تاریخی تأکید کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: تیمچه صباغ یکی از مهم‌ترین سراهای مجموعه بازار تاریخی کاشان است که ساخت آن به دوره قاجار و هم‌زمان با آب‌انبار معروف حاج حسین صباغ می‌رسد و مانند تیمچه‌های امین‌الدوله و بخشی، هنوز هم کاربری تجاری خود را حفظ کرده و حجره‌های آن محل کسب‌وکار فرش‌فروشان قدیمی بازار است.

دانایی‌نیا افزود: در این نشست تخصصی مقرر شد مرمت و سامان‌دهی این بنا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری کاشان و نظارت کارشناسان اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان به‌زودی آغاز شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان تصریح کرد: طرح مطالعاتی این تیمچه تاریخی در دست بررسی و تکمیل است و پس از تأیید شورای فنی، مرمت و ساماند‌هی این تیمچه تاریخی شروع خواهد شد.

تیمچه تاریخی صباغ در راسته‌بازار بزرگ کاشان واقع‌شده که در مهرماه سال 1382 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401091623334

برچسب‌ها