پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه کمپ گردشگری بیابان لوت

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: عملیات احداث پروژه کمپ گردشگری بیابان لوت با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجراست.

به‌‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی امروز ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: عملیات احداث پروژه کمپ گردشگری بیابان لوت با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شهریورماه سال‌جاری آغاز شده و تاکنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: عملیات ساختمانی این پروژه تا پایان سال به اتمام می‌رسد و آماده تجهیز و بهره‌برداری چند منظوره مطابق اهداف تعیین‌شده خواهد شد.

او ادامه داد: فعالیت‌های در نظر گرفته‌ شده پس از بهره‌برداری مجموعه در بخش‌های علمی و پژوهشی، آموزشی و فضای برگزاری همایش، مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری و خدمات رفاهی است.

میرحسینی بیان کرد: لوت اولین اثر طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو است که به صورت مشترک با استان کرمان و خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

او گفت: زمانی می‌توانیم از ارزش‌های جهانی لوت حفاظت کنیم که مردمانی که در حاشیه این بیابان زندگی می‌کنند این ارزش‌ها را شناخته و از منافع اشتغال و اقتصاد ناشی از حضور گردشگران بهره‌مند شوند تا انگیزه حفظ مشارکت در توسعه پایدار افزایش یابد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خاطرنشان ساخت: اجرای پروژه‌‌های زیرساختی در بخش گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز مشارکت مردم منطقه را در آگاهی‌بخشی بیشتر نسبت به مزیت‌های این سایت مهم جهانی و ایجاد اشتغال و رشد پایدار اقتصادی فراهم آورد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010916309815

برچسب‌ها