تداوم همکاری میراث‌فرهنگی با واحد باستان‌شناسی دانشگاه لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از تداوم همکاری میراث‌فرهنگی با واحد باستان‌شناسی دانشگاه لرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز دو‌شنبه 21 آذرماه ۱۴۰۱ با بیان این خبر گفت: دانشجویان دانشگاه لرستان آینده باستان‌شناسی استان را می‌سازند و در همین راستا آماده هر گونه همکاری دو جانبه با دانشگاه لرستان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در نشست علمی باستان‌شناسی که به مناسبت روز دانشجور در دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان داشت: مهم‌ترین دغدغه دانشجویان باستان‌شناسی این است که بعد از دانش‌آموختگی، بازار کار به قدر کافی برای این رشته نیست در حالی که اگر یک دانشجوی باستان‌شناسی، خلاق باشد هیچ‌گاه بعد از دانش‌آموختگی، بی‌کار نخواهد بود.

او با بیان اینکه باستان‌‌شناس باید بتواند تولید محتوا کند و همیشه حرف و طرح علمی برای گفتن، داشته باشد افزود: دانشجویان باستان‌شناسی باید در دوران تحصیل، حداکثر تلاش خود را در زمینه انجام پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی به‌کار گیرند.

حسن‌پور اظهار کرد: به دست آوردن اطلاعات در خصوص جامعه، تاریخ، مفاهیم فرهنگی، تحقیق در حین کاوش، ترسیم دامنه گسترده‌ای از اصول باستان‌شناسی، طبقه‌بندی دوره‌های تاریخی، شناخت زبان‌ها، آداب و رسوم، جغرافیا و هنر از مزایای تحصیل در رشته باستان‌شناسی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010921309995

برچسب‌ها