مواجهه با بافت‌های تاریخی با تدوین طرح ویژه تسهیل می‌شود

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: مواجهه با بافت‌های تاریخی با تدوین طرح ویژه از سوی ادارات کل راه و شهرسازی تسهیل می‌شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، فاطمه داوری عصر روز سه شنبه 22 آذرماه 1401 در سفر به اردبیل گفت: مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی نحوه رفتار با بافت تاریخی در شهرها با تدوین طرح ویژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی اتفاق می‌افتد که یک طرح پشتیبان خواهد بود و مواجهه با بافت تاریخی را تسهیل می‌کند.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی افزود: تدوین این طرح موجب می‌شود که برای همه پهنه‌های داخل شهری ضوابط کلی وجود داشته باشد که با توجه به این ضوابط می‌توان برای جزئیات بافت نیز تصمیم‌گیری کرد.

او تاکید کرد: با اهتمام ویژه‌ای که در استان اردبیل وجود دارد ما آماده هستیم که به استان کمک کنیم تا به یک الگو در زمینه تدوین طرح ویژه و نحوه رفتار با بافت تاریخی تبدیل شود.

داوری ادامه داد: در بازدیدی که از بازار اردبیل داشتم این محوطه را بسیار پویا و فعال دیدم و لازم است که با یک مواجهه و طرح درست رفتار مناسبی را با بافت تاریخی این محدوده داشته باشیم تا هم کسبه و هم مجاوران در آسایش باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: مجموعه استان به دنبال نقشه راه است تا بهترین رفتار را با بافت تاریخی استان داشته باشد، از ابتدای شروع مسئولیت بارها از بافت تاریخی شهر اردبیل بازدید میدانی داشته‌ایم و به صورت جدی پیگیر سامان‌دهی این محدوده‌ها هستیم.

کمال‌الدین میرجعفریان افزود: در محدوده‌های مثل ورودی‌های شهر و بافت تاریخی مرکز شهر از جمله بازار تاریخی و محدوده مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مشکلاتی را داریم که نیازمند تدبیر است.

او تاکید کرد: در محدوده‌ای مثل بازار تاریخی اردبیل معابر و شرایط موجود مناسب جمعیت امروز نیست و می‌تواند در مواقع بحران ما را با مشکلات جدی مواجه کند که باید پیش از وقوع مشکل اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010923292843

برچسب‌ها