توسعه گردشگری کردستان با همراهی بخش خصوصی محقق می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان گفت: توسعه و رونق صنعت گردشگری کردستان با همراهی و تعامل میان فعالان بخش خصوصی با بخش دولتی محقق می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، آرمان وطن‌دوست روز سه‌شنبه 22 آذر‌ماه 1401 در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان بخش خصوصی استان که به‌منظور درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون در سطح استان 148 واحد تاسیسات گردشگری شامل هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری، واحدهای بین‌راهی و سفره‌خانه سنتی و... فعالیت دارند.

او با بیان اینکه فرایند استانداردسازی تمامی واحدهای گردشگری استان در حال انجام است، افزود: تأسیسات گردشگری کردستان براساس مشخصات فنی، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت ارائه خدمات ارزیابی و درجه‌بندی می‌شوند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان عنوان کرد: نرخ‌نامه‌های تأسیسات گردشگری استان نیز بر اساس خدمات ارائه شده انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه تمام فعالان این حوزه باید در سامانه جانا برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، یادآور شد: این اداره‌کل هراقدامی را در راستای حمایت قانونی از بخش خصوصی دریغ نخواهد کرد.

وطن‌دوست بیان کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری فعالان این حوزه گامی موثر در توانمند‌سازی تأسیسات گردشگری استان برداریم و بیش از پیش شاهد خدمات‌رسانی مناسب به مسافران و گردشگران در استان باشیم.

اعضای حاضر در جلسه پس از بحث و بررسی به بیان مسائل و مشکلات این حوزه و ارائه راه حل برای رفع موانع پرداختند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010923348510

برچسب‌ها