اختصاص 11 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های گردشگری گرداب بن

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: 11 میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع تفریحی، رفاهی و گردشگری گرداب بن تخصیص داده شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز چهارشنبه 23 آذرماه 1401 با اعلام این خبر تأکید کرد: «توسعه و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع تفریحی، رفاهی و گردشگری گرداب بن به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در چهارمحال و بختیاری به رونق گردشگری، اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

او افزود: موزه مردم‌شناسی در ورودی مجتمع تفریحی، رفاهی و گردشگری گرداب بن جانمایی شده است و عملیات اجرایی ساخت آن پس از سپری شدن مراحل قانونی آغاز می‌شود.

جیلان تصریح کرد: شهرک توریستی و گردشگری شیدا شهرستان بن از طرح‌های نیمه‌تمام این شهرستان بوده که عملیات اجرایی آن از سال 1386 آغاز و پس از مدتی نیمه‌تمام رها شده است.

او یادآور شد: تهیه و تدوین طرح مطالعاتی برای مناطق گردشگری چهل‌دختران شهر وردنجان و بافت قدیمی، قلعه تاریخی و نماهای سنگی روستای بارده شهرستان بن در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سامان‌دهی پیست‌های اسکی روستای بارده شهرستان بن با بهره‌مندی از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی‌های دهیاران در دستور کار قرار گرفته است.

جیلان صنایع‌دستی خوشه خاتم روستای شیخ‌شبان شهرستان بن را از آثار و هنرهای سنتی مهم این شهرستان دانست و گفت: زمینی به مساحت دو هزار متر مربع برای احداث نمایشگاه و بازارچه فروش محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این منطقه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010923748433

برچسب‌ها