2 پروژه مهم موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر فارس در حال ساخت است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از دو پروژه مهم موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر شیراز با ۶۰هزار مترمربع بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی کشور که در شمال آرامگاه حافظ در حال ساخت است، خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد 26 آذرماه 1401 افزود: البته قابل‌ذکر است که پروژه باغ‌موزه مشاهیر در سال ۱۳۹۶ به بخش خصوصی واگذارشده است و موزه منطقه‌ای را بخش دولتی پیگیری می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در خصوص باغ‌موزه مشاهیر با پیشرفت 65 درصدی، سرمایه‌گذار قول پیشرفت قابل قبولی تا پایان سال جاری داده است.

محسن نژاد افزود: مساحت موزه منطقه‌ای فارس ۳۰هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده و شامل چهار گالری اصلی با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع، یک پیش گالری، سالن اجتماعات، آمفی‌تئاتر، سینما تک، آزمایشگاه، نمازخانه، کافی‌شاپ و گنجینه امن اموال است. 

او افزود: موزه منطقه‌ای از ایمن‌ترین سازه‌های کشور است و تا سه اتمسفر امکان تحمل انفجار را دارد و دیواره‌های گنجینه امن که امکان بازدید از آن برای عموم وجود ندارد، محل نگهداری اشیای خاص است که 80 سانتیمتر مربع ضخامت دارند.

 محسن‌نژاد بیان کرد: عملیات اجرایی موزه منطقه‌ای فارس که از سال 87 کلنگ آن به زمین‌ خورده و از سال 89 عملیات ساخت آن آغاز شده در صورت تأمین اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010926143635

برچسب‌ها