بهره‌برداری از بوم‌گردی‌های استان فارس برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن نژاد 26 آذرماه 1401 افزود: این اداره‌کل اقدامات خوبی در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تبدیل این مکان‌ها به پایگاه‌های آموزش و تولید صنایع‌دستی، همچنین محلی برای اجرای مراسم آیینی با معرفی پوشش و لباس‌های سنتی اقوام مختلف، انجام داده و سعی بر ایجاد لحظاتی دلنشین برای گردشگران دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مرکزی برای اشاره فرهنگ ما است و استان فارس نیز به دلیل ظرفیت‌های فراوان و وجود بافت تاریخی فرصت مناسبی برای ایجاد این اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارد.

 محسن‌نژاد ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فارس با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در بافت‌های تاریخی برای جلوگیری از آسیب‌هایی ‌که به بافت تاریخی وارد می‌شود اقداماتی شروع کرده و در چند سال اخیر، خانه‌هایی را که نیاز به مرمت داشتند و ثبتی بوده‌اند را با دادن مجوز هایی تحت عنوان اقامتگاه‌های سنتی با رویکرد حفظ بافت تاریخی احیا کرده و این یکی از عملکردهای درخشان این اداره‌کل است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010926143697

برچسب‌ها