امضای تفاهم‌نامه همکاری میان میراث‌فرهنگی خراسان رضوی و جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از امضای تفاهم‌نامه همکاری این اداره‌کل با جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه نمایندگی خراسان خبر داد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی امروز شنبه 26 آذر ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف در راستای تحقق سیاست‌های کلان کشور مبنی بر جذب حداکثری گردشگر خارجی، بهینه‌سازی و هم‌افزایی،انجام پروژه‌های پژوهشی، برنامه‌ریزی مشترک و تبادل تجربیات از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه دو طرف برای ارتقای جایگاه گردشگری، تبلیغ و اطلاع رسانی ظرفیت‌های مختلف گردشگری و مذهبی، صنایع‌دستی و گردشگری و نمایندگی‌های جامعه المصطفی(ص) در خارج از کشور تلاش خواهند کرد.

موسوی با اشاره به ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی اظهار کرد: این استان بیش از یک هزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد و سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون زائر است.

او با بیان این‌که حدود نیمی از مراکز اقامتی کشور در این استان قرار دارد، تصریح کرد: بیش از 2هزار و 500 مرکز اقامتی و تاسیسات گردشگری در استان خراسان رضوی فعال و آماده خدمت به زائران و گردشگران است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010926770401

برچسب‌ها