مرمت یک بقعه متبرکه تاریخی در الموت

معاون میراث‌فرهنگی قزوین از اجرای عملیات سامان‌دهی و مرمت بقعه متبرکه امامزاده کلثوم روستای ازگنین در منطقه الموت‌غربی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین احسان نورانی روز یکشنبه 27 آذر 1401 با اعلام این خبر گفت: امامزاده کلثوم و درخت چنار کنار آن که در فهرست آثار طبیعی کشور به‌ثبت رسیده از مهم‌ترین آثار روستای ازگنین به‌شمار می‌روند که با توجه به آسیب‌هایی که به بخش‌هایی از بنا وارد شده عملیات مرمت آن با مشارکت هیات امنای امامزاده و تحت نظارت فنی کارشناسان اداره‌کل انجام شد.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین افزود: در این پروژه اقدام‌های مرمتی چون استحکام‌بخشی، لایه‌برداری، مقاوم‌سازی و دفع رطوبت بنا به‌اجرا درآمد.  

او با بیان اینکه مرمت و سامان‌دهی بناهای واجد شرایط در نقاط روستایی از اولویت‌های  اداره‌کل به‌شمار می‌رود، گفت: پروژه‌های مرمت مشارکتی متعددی با مشارکت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، هیات امنای مساجد و امامزاده‌ها انجام شده و یا در دست اجراست و تلاش داریم تا با ادامه این روند بتوانیم زمینه مناسبی را برای توسعه گردشگری مذهبی در استان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010927492141

برچسب‌ها