احیای مواریث تاریخی و صنایع‌دستی عامل توسعه گردشگری روستایی گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: گردشگری روستایی و بوم‌گردی از وجوه ممیزه گردشگری استان گلستان است و برای توسعه این حوزه احیای مواریث تاریخی و صنایع‌دستی نقش پررنگی خواهد داشت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز سه‌شنبه 29 آذرماه 1401 در بازدید از ظرفیت‌های روستای سرکلاته خرابه‌شهر در شهرستان کردکوی، گفت: روستای سرکلاته با داشتن مواریث تاریخی، فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند یکی از روستاهای جاذب گردشگر و مسافر باشد که باید این توانمندی‌ها احیا و حفظ شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به این پتانسیل‌ها، یکی از نیازهای توسعه روستای بالاجاده، معرفی و تبلیغات این ظرفیت‌ها و داشته‌ها است.

او بیان کرد: این روستا به‌تنهایی می‌تواند با داشته‌های خود از قبیل محصولات صنایع‌دستی، مراسم آیینی و مذهبی، جشن‌های سنتی، غذاهای بومی و محلی، بازی‌های بومی محلی و... میزبان برگزاری جشنواره‌های متنوع باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در این روز از کوره آجرپزی تمیشه، حمام تاریخی و سنتی بالا محله، اقامتگاه‌های بوم‌گردی گلند تمیشه، سرای اسماعیل نسیم و محوطه پارک روستا بازدید کرد.

انتهای پیام/

 

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14010930118539

برچسب‌ها