گردشگری ورزشی در شهرستان سمیرم نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمیرم بر لزوم برنامه‌ریزی جدی برای توسعه گردشگری ورزشی در این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سعید سلیمانیان امروز 3 دی‌ماه 1401 و در دیدار با سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان علاوه بر بررسی راه‌کارهای انجام فعالیت‌های مشترک در حوزه‌های گردشگری و ورزش با اعلام این مطلب گفت: شهرستان سمیرم با توجه به موقعیت اقلیمی و شرایط آب و هوایی، ظرفیت‌های زیادی در دو حوزه گردشگری و ورزشی دارد.

او ادامه داد: وجود رودخانه‌های دائمی، کوه‌های متعدد و قله‌های مرتفع دنا، زمستان‌های برفی، طبیعت بکر و مسیرهای پیاده‌روی و از طرفی ورزش‌های بومی و محلی که هرکدام می‌تواند با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در دو حوزه نقش مؤثری در توسعه گردشگری به‌خصوص گردشگری ورزشی ایجاد نماید که البته نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق است.

سجاد سلیمانی سرپرست جدید ورزش و جوانان شهرستان نیز گفت: حوزه گردشگری و ورزش باهم عجین و هر دو حوزه می‌توانند گام‌های مؤثری در توسعه و رونق اقتصادی و فرهنگی شهرستان ایفا نمایند.

او ادامه داد: توجه به برخی ورزش‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم ازجمله ایجاد پیست اسکی، ورزش‌های کوهستانی، کوهنوردی و پیاده‌روی، ایجاد زیرساخت‌های ورزش‌های  آبی و راه‌اندازی جشنواره‌های ورزش‌های بومی و محلی ازجمله ظرفیت‌هایی است که در کنار زیرساخت‌هایی که توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجادشده است می‌تواند باعث توسعه همه‌جانبه و بیشتر شهرستان در زمینهٔ‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401100323529

برچسب‌ها