بارش برف سبب ایجاد ترافیک در جاده‌های کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش برف سنگین در برخی از مناطق سخت گذر این استان سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک در جاده‌های کوهستانی استان شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز امروز شنبه سوم دی‌ماه 1401 با اشاره به ترافیک روان در محورهای اصلی استان، بر استفاده از زنجیر چرخ از سوی رانندگان در محورهای مواصلاتی به‌ویژه سخت گذر و گردنه‌ها تأکید کرد و گفت: همه نیروهای امدادی و راهداری در محورهای مواصلاتی در حال خدمات‌رسانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به فراگیر بودن این سامانه بارشی ستاد بحران در همه شهرستان‌ها از روز گذشته به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

نیکروز افزود: نیاز است عشایر و بخصوص روستاییان بحث خود مراقبتی برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی را رعایت کنند.

نیکروز با اشاره به حضور تعدادی از جمعیت عشایر در حاشیه دره‌ها و رودخانه‌ها افزود: از عشایر خواست با رعایت نکات ایمنی از تردد در نقاط پرخطر خودداری کنند.

او حضور برخی از گردشگران در حاشیه رودخانه برای گرفتن عکس را خطرناک دانست و گفت: در مواقع بارندگی امکان تخریب و رانش زمین در حاشیه رودخانه‌ها وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور معادل ۱۰ میلیارد مترمکعب آب را به خود اختصاص داده است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۷۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های برف‌گیر کشور محسوب می‌شود.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از ۴هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان، ۱۷ بخش و ۱۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع‌ شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011003400763

برچسب‌ها