همایش مرمت و نگهداری بافت تاریخی در بوشهر برگزار شد

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر گفت: همایش دانش‌آموزی کاربری فن‌آوری نانو در مرمت و نگهداری بافت تاریخی بوشهر برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، فرزانه اسپرغم امروز شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ گفت: هم‌زمان با هفته پژوهش، در راستای تقویت ارزش‌های میراث‌فرهنگی و بیان اهمیت پژوهش در حفاظت بافت‌های تاریخی، همایش تخصصی در این زمینه برگزار شد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر افزود: این همایش با همکاری پژوهش‌سرای شهید خوشبخت برگزار و علاوه بر تشکیل کلاس آموزشی، شرکت‌کنندگان از ابنیه‌ تاریخی بافت بوشهر بازدید کردند.

او ادامه داد: در راستای آشنایی نوجوانان و دانش‌آموزان با ارزش‌های میراثی شهر بوشهر، محور این همایش بر پایه اهمیت پژوهش و استفاده از فن‌آوری‌های نوین برای حفاظت از آثار تاریخی بود که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

اسپرغم بیان کرد: آنچه را که امروز شاهد آن هستیم گسترش فعالیت‌ها و آموزش‌های طولانی‌مدت در ارتباط با میراث‌فرهنگی و آموزش کودکان است که می‌تواند نقش موثری در حراست و حفاظت از آثار و تاریخ ما داشته باشد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی پدیده‌ای است که توسط نیاکان ما در گذشته شکل گرفته و معنا پیدا کرده و امروز می‌خواهیم آن را به آینده منتقل کنیم، بنابراین کودکان و نوجوانان امروز نقشی پر رنگ در حفاظت از این ظرفیت‌های فرهنگی دارند.

در پایان این دوره آموزشی از پژوهشگران موفق نوجوان تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011003817699

برچسب‌ها