اشتغال زندانیان کردستان در زمینه صنایع‌دستی توسعه می‌یابد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: اشتغال زندانیان کردستان در زمینه صنایع‌دستی توسعه می‌یابد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز دو‌شنبه 5 آذرماه 1401 در نشست با مدیرکل زندان‌های استان اظهار کرد:  صنایع‌دستی از جمله مشاغلی است که به‌واسطه کم هزینه بودن، اشتغال و کسب درآمد موثری را برای مددجویان به دنبال دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: یكی از اقدامات مهم این مجموعه، برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای زندانیان فاقد مهارت بوده كه خوشبختانه مسئولان سازمان زندان‌های استان از این اقدامات اظهار رضایت داشته‌اند.

او عنوان کرد: مددجویان با یادگیری صنایع‌‍‌دستی می‌توانند پس از آزادی از زندان به‌عنوان یک شغل و حرفه، برای گذراندن امور زندگی از آن استفاده کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

مهرزاد یادآور شد:  تلاش خواهیم کرد در برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی داخل و خارج از استان یک غرفه به عرضه محصولات تولیدی زندانیان اختصاص یابد.

مدیرکل زندان‌های کردستان هم در این دیدار گفت: از آنجایی که در زندان اوقات فراغت زیادی برای زندانیان وجود دارد و زندانیان هم دارای استعدادهای بسیاری هستند، می‌توان با فراهم کردن زمینه مناسب، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی آثار زندانیان اقدام کرد.

محمدی اظهار کرد: امیدواریم فعالیت و اقدامات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آموزش صنایع‌دستی صرفا برای زندانیان نباشد، بلکه این امکان برای خانواده‌های آنان نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011005348402

برچسب‌ها